Vjeronauka
Re: Vjeronauka
Treba
Obavezan - religija je ujedno i historija
Procitati prvo
Prosiruje mu znanje
Prije nego bude kasno, sto znaci prije puberteta
Ostala pitanja su cudna ili zahtijevaju previse energije da bi se na njih odgovorilo.
Obavezan - religija je ujedno i historija
Procitati prvo
Prosiruje mu znanje
Prije nego bude kasno, sto znaci prije puberteta
Ostala pitanja su cudna ili zahtijevaju previse energije da bi se na njih odgovorilo.
Question everything.
Re: Vjeronauka
Ma kako je religija ujedno i istorija
Ujedno Voliš da djeca budu opterećena čak i tim suvišnim predmetom?
Ujedno Voliš da djeca budu opterećena čak i tim suvišnim predmetom?
"Nećemo ništa razumeti od hoda sveta ako budemo zamišljali da ljudi uvek postupaju pravedno..."
Balada o Bohoreti
Balada o Bohoreti
- Krokodil Behko
- Globalni moderator
- Posts: 120507
- Joined: 21 Apr 2010, 22:40
- Location: nesto u čevljanovićima
- Has thanked: 6995 times
- Been thanked: 7946 times
- Status: Offline
Re: Vjeronauka
Treba poseban predmet, "Stari Egipat".
Ovo sve ostalo, ono baš skupa, Egiptu nije ni u peti. Jesam da je Solomonov hram, tek kad je sagrađen, bio ispod nivoa šuše, pored Žozerove (prva) piramide, a da o većim piramidama ni ne govorimo. Obični nomadi ti židovi. I Krist je nomad, kao i Muhamed.
Ovo sve ostalo, ono baš skupa, Egiptu nije ni u peti. Jesam da je Solomonov hram, tek kad je sagrađen, bio ispod nivoa šuše, pored Žozerove (prva) piramide, a da o većim piramidama ni ne govorimo. Obični nomadi ti židovi. I Krist je nomad, kao i Muhamed.
online
Re: Vjeronauka
Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?
Question everything.
Re: Vjeronauka
Problem sa vjeronaukom u školama je u tome što taj predmet uglavnom ne predaju istoričari religija nego vjerski službenici ili barem osvjedočeni vjernici dominantne religije većinskog naroda na čijem području je škola. Tako da na kraju djeca počnu dobijati ne naobrazbu o religijama, nego vjersku naobrazbu. AKo neki katolik počne predavati vjeronauk, čak i kada spomene islma, pravoslavlje, budizam, hinduizam itd, na kraju je većinu svoga predavanja djec iskoristiti da ih najbolje upozna sa katoličanstvom. Em što će misionariti, em što ga prirodno najbolje poznaje.rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:15Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?
Slično će uraditi i neki musliman na "svojoj" teritoriji.
A za vjersku naobrazbu već imamo u okviru religijskih zajednica sjemeništa, mejtefe itd.
Nije vjeronauk uveden da bi se djeca obrazovala. Vjeronauk je politički, isto kao i visina krstova i minareta, služi zapišavanju teritorije.
Re: Vjeronauka
I mislim da je naslov teme pogrešan.
Postoji nauka koja proučava vjeru.
I postoji vjera koja uči druge svoje učenje.
Ali nema vjerske nauke, to ne postoji. Vjera nije nauka.
Znači postoji nauk vjere, neka religija (vjera je pogrešno jer vjera je vjerovanje, religija je institucionalnan način sa pravilima kojima se obraća bogu) podučava o svojim pravilima. Ali nema vjerske nauke.
Tako da je pogrešna izraz "vjeronauka". Ispravan je "vjeronauk". Bez "a" na kraju.
Postoji nauka koja proučava vjeru.
I postoji vjera koja uči druge svoje učenje.
Ali nema vjerske nauke, to ne postoji. Vjera nije nauka.
Znači postoji nauk vjere, neka religija (vjera je pogrešno jer vjera je vjerovanje, religija je institucionalnan način sa pravilima kojima se obraća bogu) podučava o svojim pravilima. Ali nema vjerske nauke.
Tako da je pogrešna izraz "vjeronauka". Ispravan je "vjeronauk". Bez "a" na kraju.
Re: Vjeronauka
Slažem se donekle, da su predmeti i sklopovi ponekad preopsirni, ali reći da su nepotrebni, pomalo je besmisleno.rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:15Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?
Mnoga se djeca putem toga i navuku na kemiju, fiziku, geografiju, i to je baza iz koje dobijamo kasnije stručnjake, znanstvenike, i ostale profile uskih struka.
Koliko djece kod tjelesnog spazi iskusno oko trenera, pa ih usmjeri, da postanu vrhunski sportaši, ili barem rekreativci, koje šport ispunjava...
A neka osnovna širina znanja, neće nikome škoditi...
Da ne bubnes onda u društvu da je Borneo grad u Italiji recimo
A kasnije ionako djeca odbace šta im je suvišno, bez brige, svi smo.
Ja sam protiv klasične vjeronauke u školi. Proučavanje religija svijeta, duhovnosti, i svega što se veže uz to, svakako.
Poslijepodne fino odvedes dijete gdje želiš.
Habibti, ya nour el - ain...
Re: Vjeronauka
Sto se mene tice bilo bi pozeljno ubaciti nauk i o drugim religijama na casove vjeronauke. Ali ovdje se uglavnom radi o formalnom i osnovnom, povrsnom obrazovanju gdje se znanje i teorija pokriju povrsinski iz vecine predmeta, ne samo vjeronauke. Srednjoskolsko i univerzitetsko obrazovanje je druga stvar sa strucnim i izbornim predmetima.Dorian wrote: ↑14 Apr 2020, 21:24Problem sa vjeronaukom u školama je u tome što taj predmet uglavnom ne predaju istoričari religija nego vjerski službenici ili barem osvjedočeni vjernici dominantne religije većinskog naroda na čijem području je škola. Tako da na kraju djeca počnu dobijati ne naobrazbu o religijama, nego vjersku naobrazbu. AKo neki katolik počne predavati vjeronauk, čak i kada spomene islma, pravoslavlje, budizam, hinduizam itd, na kraju je većinu svoga predavanja djec iskoristiti da ih najbolje upozna sa katoličanstvom. Em što će misionariti, em što ga prirodno najbolje poznaje.rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:15
Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?
Slično će uraditi i neki musliman na "svojoj" teritoriji.
A za vjersku naobrazbu već imamo u okviru religijskih zajednica sjemeništa, mejtefe itd.
Nije vjeronauk uveden da bi se djeca obrazovala. Vjeronauk je politički, isto kao i visina krstova i minareta, služi zapišavanju teritorije.
Tako da s obzirom na ogranicenost i sistem koji je zastupljen, nema nista lose znati neke stvari bar iz pripadne religije. Kasnije svako moze nastaviti citati dalje ako ga to interesuje.
Izbaciti vjeronauku iz skolstva je idiotluk. Niti je naveden jedan dobar argument za to, a koji se ne moze primijeniti za odstranjivanje i mnogih drugih predmeta koji se trpaju u raspored casova. Vjeronauka je iz sasvim drugih razloga trn u oku modernom covjeku. Ali zivi pijesak hipokrizije ne da tako lako pobjeci i poprilican je opijum.
Sve u svemu, not my circus, not my monkeys.
Question everything.
Re: Vjeronauka
Nema ni jedan dobar razlog ni da ga se zadrži ga u školama.rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:40
Sto se mene tice bilo bi pozeljno ubaciti nauk i o drugim religijama na casove vjeronauke. Ali ovdje se uglavnom radi o formalnom i osnovnom, povrsnom obrazovanju gdje se znanje i teorija pokriju povrsinski iz vecine predmeta, ne samo vjeronauke. Srednjoskolsko i univerzitetsko obrazovanje je druga stvar sa strucnim i izbornim predmetima.
Tako da s obzirom na ogranicenost i sistem koji je zastupljen, nema nista lose znati neke stvari bar iz pripadne religije. Kasnije svako moze nastaviti citati dalje ako ga to interesuje.
Izbaciti vjeronauku iz skolstva je idiotluk. Niti je naveden jedan dobar argument za to, a koji se ne moze primijeniti za odstranjivanje i mnogih drugih predmeta koji se trpaju u raspored casova. Vjeronauka je iz sasvim drugih razloga trn u oku modernom covjeku. Ali zivi pijesak hipokrizije ne da tako lako pobjeci i poprilican je opijum.
Sve u svemu, not my circus, not my monkeys.
To je politička odluka. Nema veze sa obrazovanjem.
Re: Vjeronauka
rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:15
Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?
E, vidis. Tako se moze javiti zainteresiranost za nauku vjere. Pa cemo imati teologe, imame, svecenike. I ti ljudi su dio drustva kao i naucnici, sportisti, medicinari etc..storm wrote: ↑14 Apr 2020, 21:40 Slažem se donekle, da su predmeti i sklopovi ponekad preopsirni, ali reći da su nepotrebni, pomalo je besmisleno.
Mnoga se djeca putem toga i navuku na kemiju, fiziku, geografiju, i to je baza iz koje dobijamo kasnije stručnjake, znanstvenike, i ostale profile uskih struka.
Koliko djece kod tjelesnog spazi iskusno oko trenera, pa ih usmjeri, da postanu vrhunski sportaši, ili barem rekreativci, koje šport ispunjava...
To je i poenta. Znanje. A ono je sadrzajno dobrano u vjerama. Ne skodi znati, kao ni bilo sta drugo. Istoriju sam vec spomenuo, oblikovanje, nastanci, problemi, uponi i padovi. Pomaze i ispravnijem rezonovanju kako individua raste i obogacuje se. Takodjer se ne mora biti zadrti vjernik, ali znati sekramente, prouciti par dova, molitvi, ne skodi. Tesko da ima neko ko nije iz ovog ili onog razloga otisao u bogomolju i obavio neki obred ili ritual.A neka osnovna širina znanja, neće nikome škoditi...
Da ne bubnes onda u društvu da je Borneo grad u Italiji recimo
A kasnije ionako djeca odbace šta im je suvišno, bez brige, svi smo.
Ja sam protiv klasične vjeronauke u školi. Proučavanje religija svijeta, duhovnosti, i svega što se veže uz to, svakako.
Poslijepodne fino odvedes dijete gdje želiš.
Siguran sam da nije bas lijep osjecaj u onoj gomili gledati sta ko radi pa da mozes i ti a tudje oci to primijete. Nesto kao Borneo provala.
Question everything.
- Nora Ibsenova
- Čovječje vrste kći
- Posts: 18986
- Joined: 16 Aug 2019, 20:40
- Has thanked: 798 times
- Been thanked: 1020 times
- Status: Online
Re: Vjeronauka
Jest kad bi se uistinu učilo o historijskim aspektima razvoja religije.
Mi smo na vjeronauci učili sure napamet k'o pjesmice
Mi smo na vjeronauci učili sure napamet k'o pjesmice
"Izvini ja sam ko s marsa pala inace." Skin
- insomnia
- Rđav kurac
- Posts: 63717
- Joined: 31 May 2013, 20:11
- Has thanked: 3146 times
- Been thanked: 9719 times
- Status: Offline
Re: Vjeronauka
A cuj. Kad Azrail dodje nece ga plaho zanimati bitka na Bedru
Iskustvo mi je pomoglo da u sebi nađem balans
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
- Podrinjac
- Forum [Bot]
- Posts: 12409
- Joined: 07 Jul 2014, 15:53
- Location: raždeGo
- Been thanked: 4 times
- Status: Offline
Re: Vjeronauka
Sve je meni jasno, ali mi nikako nije jasno zašto se vjera smatra naukom.
Helenejse...
Svi se mi busamo da je Bosna multikulti država. Ako je multikulti zašto onda ne postoji predmet koji će djecu proučavati sa triju većinskih religija (katolicizmu, pravoslavstvu i islamu) i koji će pohađati sva djeca? A ne vjeronauka koja se bavi striktno jednom religijom kojom pohađaju jedna religijska struktura djece. I na takav način razdvajamo djecu. I tako postičemo torove i veću mržnju među različitim religijama. Jadno je da se kobajagi u 'multikulti' državi razdvajaju djeca po religijskim i nacionalnim strukturama u obrazovnim ustanovima. U obrazovnim ustanovima nema razdvajanja, ne smije biti. Zato nam i jeste obrazovanje takvo kakvo i jeste.
Samo kod nas postoje te nekakve dvije škole pod jednim krovom. I to u državi kojom zovemo sekularna i multietnička. Realno, daleko smo mi od multikulti. Bar sa ovakvim sistemom.
A kome se sure, crkveni obredi, bitke na Uhudu, Bedru i tako to uče, za to postoje bogomolje.
Helenejse...
Svi se mi busamo da je Bosna multikulti država. Ako je multikulti zašto onda ne postoji predmet koji će djecu proučavati sa triju većinskih religija (katolicizmu, pravoslavstvu i islamu) i koji će pohađati sva djeca? A ne vjeronauka koja se bavi striktno jednom religijom kojom pohađaju jedna religijska struktura djece. I na takav način razdvajamo djecu. I tako postičemo torove i veću mržnju među različitim religijama. Jadno je da se kobajagi u 'multikulti' državi razdvajaju djeca po religijskim i nacionalnim strukturama u obrazovnim ustanovima. U obrazovnim ustanovima nema razdvajanja, ne smije biti. Zato nam i jeste obrazovanje takvo kakvo i jeste.
Samo kod nas postoje te nekakve dvije škole pod jednim krovom. I to u državi kojom zovemo sekularna i multietnička. Realno, daleko smo mi od multikulti. Bar sa ovakvim sistemom.
A kome se sure, crkveni obredi, bitke na Uhudu, Bedru i tako to uče, za to postoje bogomolje.
- insomnia
- Rđav kurac
- Posts: 63717
- Joined: 31 May 2013, 20:11
- Has thanked: 3146 times
- Been thanked: 9719 times
- Status: Offline
Re: Vjeronauka
Ti bi se raspravljao s ne znas osnovne pojmove. Vjero jebeni nauk kao ucenje o vjeri a ne vjeronauka
Iskustvo mi je pomoglo da u sebi nađem balans
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
Re: Vjeronauka
E vala si ga quotaorethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:54rethna wrote: ↑14 Apr 2020, 21:15
Cudno se ponasas
Bitka na Bedru, bitka na Uhudu, dogadjaji na Kerbeli, hidzra, pohod na Tebuk, razapece, vrijeme inkvizicija, radjanje krscanstva, problemi sa Rimom, Babilonska ropstva, Nabukodonosor 2, Dzingis Kan i pokolji u Bagdadu, kralj Richard, Saladin..
Nisu li to licnosti i dogadjaji u okvirima religija?
Nije stvar toga sta ja volim vec razumnog razmisljanja.
Sta ce djeci geografija? Da uce kolika je povrsina neke tamo Belgije, koliko ima stanovnistva, kakvo im je gospodarstvo, koji resurs eksploatisu, koga briga i za sta ce im?
Likovna kultura? Hoce li postati mozda likovni umjetnici ili neko iskreno mari za skrabotine djece osim njihovih roditelja, realno?
Sva ona opsirna matematika? Koji djavo ce nam.. nauciti djecu samo osnovne aritmeticke operacije da ih ne mogu prevariti kad im vracaju kusur.
Hajde kazi mi kad ti je zadnji put trebao sinus i kosinus, tangens i kotangens? Nemoj da lazes, na vjeronauci su nas ucili da je to zabranjeno.
Tjelesni i zdravstveni odgoj?
Zasto djetetu nametati da trci za loptom, isteze se, radi vjezbe, ako nema volje za to? Tortura obicna. Kada dovoljno odraste neka samo odluci da li voditi sportski nacin zivota. I sta mu znace dva casa sedmicno, ako ima volju za sportom upisite ga u skolu bilo kojeg sporta koji preferira. Moze se i to izbaciti iz redovnog obrazovanja.
Kultura zivljenja?
Jel' to da se malo manji teret roditeljima pa ono sto trebaju uciti i ponijeti iz kuce uce od ucitelja i nastavnika koji mozda i nemaju djecu, ali su procitali kodekse i pravila bontona pa ce to da sfusere da bi odradili normu a djeca ce pomno da prate. Kuci pa se ucite pravilima ponasanja i kulture.
Informatika?
Sta ce ih to u skoli nauciti sto vec danasnje generacije nisu savladale prije nego krenu u predskolsku? Eventualno im mozda pokazu office paket. Nije bas da ce biti IT strucnjaci, a i zasto ih forsirati znanjem iz programa kad svi znamo da ih interesiraju samo igrice u tom uzrastu. Ako se pocnu zanimati za tehnologiju kada budu dovoljno stari, uvijek mogu upisati kurs, akademiju, fax, za podrucje za koje se zanimaju.
Hemija?
Ko mi zna izrecitirati periodni sistem elemenata i reci za sta mu danas sluzi ta tabela?
Najbolje sto im demonstriraju je sagorijevanje magnezijeve trake
Volis da djeca budu opterecena svim ovim suvisnostima?E, vidis. Tako se moze javiti zainteresiranost za nauku vjere. Pa cemo imati teologe, imame, svecenike. I ti ljudi su dio drustva kao i naucnici, sportisti, medicinari etc..storm wrote: ↑14 Apr 2020, 21:40 Slažem se donekle, da su predmeti i sklopovi ponekad preopsirni, ali reći da su nepotrebni, pomalo je besmisleno.
Mnoga se djeca putem toga i navuku na kemiju, fiziku, geografiju, i to je baza iz koje dobijamo kasnije stručnjake, znanstvenike, i ostale profile uskih struka.
Koliko djece kod tjelesnog spazi iskusno oko trenera, pa ih usmjeri, da postanu vrhunski sportaši, ili barem rekreativci, koje šport ispunjava...To je i poenta. Znanje. A ono je sadrzajno dobrano u vjerama. Ne skodi znati, kao ni bilo sta drugo. Istoriju sam vec spomenuo, oblikovanje, nastanci, problemi, uponi i padovi. Pomaze i ispravnijem rezonovanju kako individua raste i obogacuje se. Takodjer se ne mora biti zadrti vjernik, ali znati sekramente, prouciti par dova, molitvi, ne skodi. Tesko da ima neko ko nije iz ovog ili onog razloga otisao u bogomolju i obavio neki obred ili ritual.A neka osnovna širina znanja, neće nikome škoditi...
Da ne bubnes onda u društvu da je Borneo grad u Italiji recimo
A kasnije ionako djeca odbace šta im je suvišno, bez brige, svi smo.
Ja sam protiv klasične vjeronauke u školi. Proučavanje religija svijeta, duhovnosti, i svega što se veže uz to, svakako.
Poslijepodne fino odvedes dijete gdje želiš.
Siguran sam da nije bas lijep osjecaj u onoj gomili gledati sta ko radi pa da mozes i ti a tudje oci to primijete. Nesto kao Borneo provala.
Svakako, i Imami, svećenici, popovi, hodže su dio društva, ali neće biti nitko zakinut, ako steknu znanja, neku osnovu, pa se sa zanimanjem uključe u učenje vjere određene konfesije.
Vidim po primjeru hrvatske šta se događa.
Djeca nekatolici, automatski su drugog reda, jer kod vjeronauke izučava se katolicizam.
A predmetu o općem izučavanju religija, ne isključuju nikoga, dio su opće naobrazbe, pa i za ateiste ako ćemo do kraja ići.
Sta znaš, možda se dijete roditelja ateista, počne zanimati za religiju, a bude li u startu odgurnut, animozitet se samo produljuje sa vremenom...
Habibti, ya nour el - ain...
- Podrinjac
- Forum [Bot]
- Posts: 12409
- Joined: 07 Jul 2014, 15:53
- Location: raždeGo
- Been thanked: 4 times
- Status: Offline
- insomnia
- Rđav kurac
- Posts: 63717
- Joined: 31 May 2013, 20:11
- Has thanked: 3146 times
- Been thanked: 9719 times
- Status: Offline
Re: Vjeronauka
Haj ti lezi
Iskustvo mi je pomoglo da u sebi nađem balans
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
Pa okoreli šaban začas postao je šaman
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 85 guests