Dešavanja u školama BiH

Pozorište, slikarstvo, škola, fakultet, istraživanja, izumi.

Moderators: Krokodil Behko, dadojović

User avatar
lejlamo
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Reactions: 18334
Posts: 12940
Joined: 23 Feb 2018, 18:17
Location: kamen i drača
Mood:
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by lejlamo » 26 Jun 2020, 13:13

spomenuh i ja kriterije ocjenjivanja. upute iz ppza i monksa su ustvari bile preporuke da se baziramo samo na najosnovnije ishode, a kada tako radiš moraš mijenjati kriterije ocjenjivanja.
zaključna ocjena je rezultat formativnog praćenja u toku cijele n.g., a mnogo roditelja je izgubilo kompas pa su ulagali neosnovane žalbe rukovodeći se ocjenama koje su rezultat postignuća za osnovne ishode ( samo za priod od marta do juna) i samim tim, prilagođenih kriterija. dolazili su inspektori i utvrđivali stanje te je zaključeno kako su nastavnici postupali u skladu s propisima, a roditeljske žalbe odbačene kao neosnovane, naravno.

najave kako će naredna n.g. početi onlajn bi donijele ogroman problem učenicima prvog razreda za koje apsolutno niko nema ni ideju kako bi započela.
1
1 Image

User avatar
Salko_dvominutaš
ZMBT
ZMBT
Reactions: 22280
Posts: 26050
Joined: 25 Sep 2018, 14:23
Location: Tamni Vilajet
Mood:
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Salko_dvominutaš » 26 Jun 2020, 13:31

lejlamo wrote:
26 Jun 2020, 13:13
spomenuh i ja kriterije ocjenjivanja. upute iz ppza i monksa su ustvari bile preporuke da se baziramo samo na najosnovnije ishode, a kada tako radiš moraš mijenjati kriterije ocjenjivanja.
zaključna ocjena je rezultat formativnog praćenja u toku cijele n.g., a mnogo roditelja je izgubilo kompas pa su ulagali neosnovane žalbe rukovodeći se ocjenama koje su rezultat postignuća za osnovne ishode ( samo za priod od marta do juna) i samim tim, prilagođenih kriterija. dolazili su inspektori i utvrđivali stanje te je zaključeno kako su nastavnici postupali u skladu s propisima, a roditeljske žalbe odbačene kao neosnovane, naravno.

najave kako će naredna n.g. početi onlajn bi donijele ogroman problem učenicima prvog razreda za koje apsolutno niko nema ni ideju kako bi započela.
Imam jednog
Mogu samo misliti na šta će to ličiti...
0
"ignorance is bliss"

User avatar
Sudbinašiki
Na probnom
Na probnom
Reactions: 35
Posts: 86
Joined: 22 May 2020, 18:37
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Sudbinašiki » 28 Jun 2020, 21:55

Setih se sad kako su nam u prvi razred i tako to davali pecate umjesto ocjena....dobra stara vremena
0

User avatar
jelena...
Forumaš mjeseca
Forumaš mjeseca
Reactions: 1271
Posts: 1067
Joined: 11 Jul 2015, 20:26
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by jelena... » 29 Jun 2020, 07:43

I danas su u prvom razredu opisne ocjene ako se ne varam.
0

User avatar
lejlamo
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Reactions: 18334
Posts: 12940
Joined: 23 Feb 2018, 18:17
Location: kamen i drača
Mood:
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by lejlamo » 29 Jun 2020, 08:48

Hoćmo pečate :jupi
2
2 Image

User avatar
Chloe
Žena za sva vremena
Žena za sva vremena
Reactions: 27444
Posts: 89801
Joined: 18 Dec 2015, 11:40
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Chloe » 29 Jun 2020, 08:58

jelena... wrote:
26 Jun 2020, 12:55
lejlamo wrote:
26 Jun 2020, 09:40


bilo je problema, kako ne. najranjiviji su učenici prvog razreda kojima usvajanje pisma počinje od februara.
zatim i trećaši zbog usvajanja drugog pisma i matematike.
o samostalnosti učenika razredne nastave ne treba govoriti, kao i važnosti direktnog kontakta.
od septembra planiramo detaljno ponavljanje osnovnih sadržaja drugog polugodišta.

učenici devetog razreda ostali su uskraćeni za intenzivnije programe profesionalne orijentacije.

ocjenjivanje je podrazumijevalo drugačije kriterije.
To su ozbiljni problemi. Hvala, Lejla.

U predmetnoj nastavi je isto tako bilo problema u realizaciji nastave, ali se ne mogu porediti sa situacijom u razrednoj. U srednjoj školi takođe.

Ono što je posebno predstavljao problem su kriteriji za ocjenjivanje učenika i problemi na relaciji nastavnik-roditelj.

Mnogi roditelji nisu shvatili ozbiljno pristup nastavi i malo je reći da su bili nezadovoljni kad su dobili uvid u zaključne ocjene.
Plus, zaboravilo se da polugodište i školska godina traje 4 odnosno 8 mjeseci i nešto, a ne samo ta dva i kusur mjeseca koliko je trajala online nastava.
Ima žalbi na negativne ocjene, uglavnom iz matematike i tako...
A u srednjim stručnim školama, upravo iz stručnih predmeta, mnogi učenici su ostali zakinuti za časove praktične nastave.

Sve u svemu, sljedeće godine, ako počne sve redovno i normalno, biće kod mnogih po principu: hajmo sad ponovo...
Kod nas su djeca iz razredne nastave digla prosjek ocjena, roditelji sretni i zadovoljni.

A pozadina tog "uspjeha" su isti ti roditelji koji su radili zadaću svojoj djeci.

Na TV školi su objavljivali dječije radove. Ja sam samo jedan rad kćerkin objavila ( tj. nastavnica) i nakon uvida u ostale rekla sam da ne objavljuje više. Nisma htjela učešće u tom cirkusu.
Rad mog djeteta je bio njen ( radili su strip - koji je sama osmislila i odradila - "mokri kaktus" ) iza ostalih radova su preočito stajali roditelji koji su vrijeme ubijali radeći za svoju djecu.

Nastavnica me zvala nakon video ispitivanja malecke u kojem je bila odličnog znanja. Pitala me kako sam s njom radila, jer bilo je i loših zadaća.
Rekla sam da ne radim, eventualno ako joj nešto nije bilo jasno, objasnila sam, ali na nekom primjeru ali ne iz zadaće.

Zadaću nikad nisam pregledala nego - kako je uradi - tako je i pošaljem. Učila je na vlastitim greškama. Nisu mi cilj petice, nego samostalnost, snalažljivost i znanje, i opet je zadržala odličan uspjeh, a bilo je svega ... :hihi

Jesam li imala ispravan pristup ili ne, vrijeme će pokazati, tj. povratak u školske klupe, a desit će se kad tad abd.

I da, prosvjetnim radnicima bih dala benificirani radni staž, ne toliko zbog djece nego zbog roditelja.
0
Ako ti otkrijem ranjivu stranu sebe, nije to moja slabost...To je povjerenje. Ako me povrijediš, nije to moja naivnost, to je tvoja podlost.

User avatar
jelena...
Forumaš mjeseca
Forumaš mjeseca
Reactions: 1271
Posts: 1067
Joined: 11 Jul 2015, 20:26
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by jelena... » 30 Jun 2020, 08:47

Chloe wrote:
29 Jun 2020, 08:58
jelena... wrote:
26 Jun 2020, 12:55


To su ozbiljni problemi. Hvala, Lejla.

U predmetnoj nastavi je isto tako bilo problema u realizaciji nastave, ali se ne mogu porediti sa situacijom u razrednoj. U srednjoj školi takođe.

Ono što je posebno predstavljao problem su kriteriji za ocjenjivanje učenika i problemi na relaciji nastavnik-roditelj.

Mnogi roditelji nisu shvatili ozbiljno pristup nastavi i malo je reći da su bili nezadovoljni kad su dobili uvid u zaključne ocjene.
Plus, zaboravilo se da polugodište i školska godina traje 4 odnosno 8 mjeseci i nešto, a ne samo ta dva i kusur mjeseca koliko je trajala online nastava.
Ima žalbi na negativne ocjene, uglavnom iz matematike i tako...
A u srednjim stručnim školama, upravo iz stručnih predmeta, mnogi učenici su ostali zakinuti za časove praktične nastave.

Sve u svemu, sljedeće godine, ako počne sve redovno i normalno, biće kod mnogih po principu: hajmo sad ponovo...
Kod nas su djeca iz razredne nastave digla prosjek ocjena, roditelji sretni i zadovoljni.

A pozadina tog "uspjeha" su isti ti roditelji koji su radili zadaću svojoj djeci.

Na TV školi su objavljivali dječije radove. Ja sam samo jedan rad kćerkin objavila ( tj. nastavnica) i nakon uvida u ostale rekla sam da ne objavljuje više. Nisma htjela učešće u tom cirkusu.
Rad mog djeteta je bio njen ( radili su strip - koji je sama osmislila i odradila - "mokri kaktus" ) iza ostalih radova su preočito stajali roditelji koji su vrijeme ubijali radeći za svoju djecu.

Nastavnica me zvala nakon video ispitivanja malecke u kojem je bila odličnog znanja. Pitala me kako sam s njom radila, jer bilo je i loših zadaća.
Rekla sam da ne radim, eventualno ako joj nešto nije bilo jasno, objasnila sam, ali na nekom primjeru ali ne iz zadaće.

Zadaću nikad nisam pregledala nego - kako je uradi - tako je i pošaljem. Učila je na vlastitim greškama. Nisu mi cilj petice, nego samostalnost, snalažljivost i znanje, i opet je zadržala odličan uspjeh, a bilo je svega ... :hihi

Jesam li imala ispravan pristup ili ne, vrijeme će pokazati, tj. povratak u školske klupe, a desit će se kad tad abd.

I da, prosvjetnim radnicima bih dala benificirani radni staž, ne toliko zbog djece nego zbog roditelja.
:ok

I radne navike - to je navažnija dobrobit, pored svega podvučenog što si navela, koju dijete može ponijeti iz perioda osnovne i srednje škole u budući život. Bez radnih navika (koje se ne odnose samo na školske obaveze) ni čudo od djeteta neće odmaći dalje od minimuma - ne prosjeka na kolektivnom planu, nego minimuma u razvoju svoje ličnosti i sopstvenih sposobnosti - a sa radnim navikama, uz malo mašte i posvećenosti, čuda se mogu napraviti i od djece koja su, iz raznoraznih razloga, inertna.

Nema potrebe da navodim konkretne dobre ili loše primjere jer svako dijete je priča za sebe.

A ''medvjeđe usluge'' se skupo plaćaju...ne ciframa od 1 do 5, nego osobinama ličnosti i to vrlinama budućeg odraslog čovjeka u kojeg će dijete sutra odrasti. Ne treba roditelju ni diploma fakulteta niti bogznakakva titula da bi ovo znao i ozbiljno shvatio.
Životna škola je sasvim dovoljna, ali džaba...Veoma često baš oni sa diplomom i raznoraznim titulama ispred svog imena u ovom griješe, ali i to je ljudski.


I samo dvije - naizgled nepotrebne - rečenice o saradnji na nivou roditelj-prosvjetni radnik:

Razredni starješina koji nije sposoban da ''dovuče'' neodgovornog roditelja do škole, na informacije, do novembra, a ne maja mjeseca - zalutao je među razredne starješine, a koliko je važna uloga razrednog starješine to valjda svi znamo.

Sa druge strane, roditelji ili staratelji koji nisu sposobni jednom mjesečno odvojiti pola sata-sat vremena da dođu u školu na informacije o svom djetetu, nek se ozbiljno zabrinu za sebe u ulozi roditelja i zapitaju šta s njima nije u redu.

Toliko u najkraćim crtama, a da ima svega - ima i sa jedne i sa druge navedene strane, dok na neku treću teško možemo računati.


Svaka čast tvojoj ćerki na uloženom trudu i uspjehu :srce i tebi takođe kao ponosnom roditelju. :D :cvijece
1
1 Image

Post Reply

Return to “Kultura, umjetnost, edukacija, nauka”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest