Dešavanja u školama BiH

Pozorište, slikarstvo, škola, fakultet, istraživanja, izumi.

Moderator: Krokodil Behko

User avatar
Naseef Mushroom
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Posts: 13695
Joined: 14 Oct 2020, 14:50
Has thanked: 3699 times
Been thanked: 3433 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Naseef Mushroom » 16 Jan 2024, 20:05

Matan wrote: 16 Jan 2024, 18:24 Dijete mora i samo od sebe da uci..
mozes ga tjerati koliko hoce, ako ono nece..
nije svako sposoban za velike domete..
najveca umjetnost je svakome dijetetu naci mjesto u drustvu..
neko je sposoban za vodje, a neko za vodu nositi...
jebeno vrijeme je kad sposobni vodu nose, a vodonose drustvo vode..
onda imas banane drzave..
To je istina, znam asosijalne porodice, petero djece, a ipak jedno od te djece ima sve petice.
U mene komšija ima četiri sina, otac i sinovi čitav život na lopati a jedan od njih profesor matematike, od kad je punoljetan nije uzeo više lopatu u ruke.
Ide junak do junaka, ide Bošnjak do Bošnjaka, Allahu se svom klanjaju i pjesmu pjevaju.
Živio Alija i bosanska armija, živjela, živjela Bosna.

User avatar
Matan
Sila nečista
Sila nečista
Posts: 36333
Joined: 22 Mar 2020, 15:54
Has thanked: 3517 times
Been thanked: 6455 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Matan » 16 Jan 2024, 20:13

Naseef Mushroom wrote: 16 Jan 2024, 20:05
Matan wrote: 16 Jan 2024, 18:24 Dijete mora i samo od sebe da uci..
mozes ga tjerati koliko hoce, ako ono nece..
nije svako sposoban za velike domete..
najveca umjetnost je svakome dijetetu naci mjesto u drustvu..
neko je sposoban za vodje, a neko za vodu nositi...
jebeno vrijeme je kad sposobni vodu nose, a vodonose drustvo vode..
onda imas banane drzave..
To je istina, znam asosijalne porodice, petero djece, a ipak jedno od te djece ima sve petice.
U mene komšija ima četiri sina, otac i sinovi čitav život na lopati a jedan od njih profesor matematike, od kad je punoljetan nije uzeo više lopatu u ruke.
Pa uvijek je tako bilo..
posebno je to bilo vezano za onu drzavu..
roditelji nepismeni, siromasni, niko djecu nije ucio niti pomagao, ono zavrsi fakultet i postane inzinjer ili
neki pravnik..
jednostavno nadaren i sam sebe vodio i usmjeravao..
i kakva da je bila drzava, onda ko je zavrsio skolu i zasluzio je, nista nije bilo poklonjeno..
Zasto konja tuces sine, kad i drugi cura ima..

User avatar
Naseef Mushroom
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Posts: 13695
Joined: 14 Oct 2020, 14:50
Has thanked: 3699 times
Been thanked: 3433 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Naseef Mushroom » 16 Jan 2024, 20:14

Skin wrote: 16 Jan 2024, 00:36 kad posao odgajatelja i nastavnika bude dobro placen, onda se moze traziti kvalitet. to je bas tezak posao, potpuno obezvrijedjen.
Pa čekaj, jel to roditelji rade sa djecom oko škole jer to tako treba, kako me neki pokušavaju ubjediti na temi, ili je razlog što je slabo plaćen posao pa nastavnici ne žele toliko pa zato roditelji moraju, koje je sad od tog dvoje tačno :oo
Ide junak do junaka, ide Bošnjak do Bošnjaka, Allahu se svom klanjaju i pjesmu pjevaju.
Živio Alija i bosanska armija, živjela, živjela Bosna.

User avatar
Matan
Sila nečista
Sila nečista
Posts: 36333
Joined: 22 Mar 2020, 15:54
Has thanked: 3517 times
Been thanked: 6455 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Matan » 16 Jan 2024, 20:20

Nastavnici su uvijek bili vecinom isti, manje vise..
on mora preci gradivo, za jedno skolsku godinu..
znaci on svoje isprica, neko bolje objasni, neko losije..
na ucenicima je, oni najnadereniji zapamte i jednom procitaju i znaju sve..
oni manje nadareni moraju vise uciti, neki ne mogu uopce nauciti..
e sad rijetki uce sa razumjevanjem, to su najnadareniji i postanu neko i nesto u zivotu..
ali nadarenost i ucenje u kombinaciji daju vrhunske strucnjake..
ostali ostanu na prosjeku..
Zasto konja tuces sine, kad i drugi cura ima..

User avatar
Skin
Inventar foruma
Inventar foruma
Posts: 6818
Joined: 19 Sep 2019, 15:46
Has thanked: 2726 times
Been thanked: 3023 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Skin » 16 Jan 2024, 22:01

Naseef Mushroom wrote: 16 Jan 2024, 20:14
Skin wrote: 16 Jan 2024, 00:36 kad posao odgajatelja i nastavnika bude dobro placen, onda se moze traziti kvalitet. to je bas tezak posao, potpuno obezvrijedjen.
Pa čekaj, jel to roditelji rade sa djecom oko škole jer to tako treba, kako me neki pokušavaju ubjediti na temi, ili je razlog što je slabo plaćen posao pa nastavnici ne žele toliko pa zato roditelji moraju, koje je sad od tog dvoje tačno :oo
pa kako god je tebi na ruku :D.

mishic
Poneki mu pročitamo
Poneki mu pročitamo
Posts: 757
Joined: 10 Aug 2023, 11:25
Has thanked: 9 times
Been thanked: 190 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by mishic » 16 Jan 2024, 22:09

Odgoj i obrazovanje su složeni procesi o kojima "svi sve znaju" (o čemu i ove diskusije svjedoče) a u stvari kada iskreno sami sa sobom pokušamo napraviti retrospektivu propusta i promašaja tek onda shvatimo da ni sami roditelji (porodica), ni obrazovne institucije (od predškolskog do fakulteta) nisu jedini, iako su bitni, jer cjelokupno društvo i ambijent u njemu čini okruženje unutar koga se odgaja, obrazuje, stasa i gradi ličnost.

U društvu kakvo je naše ni porodica ni odgojno-obrazovne institucije nisu i ne mogu biti imuni na teške ekonomske uvjete, na brojne društvene bolesti (korupcija, mito, nepotizam...) a iznad svega toga je jako nezdrav društveni ambijent nabijen nacionalizmom, bezakonjem, neodgovornošću, poremećenim sistemom vrijednosti, nesigurnošću, neizvjesnošću i td.

Ambijent u odgojno-obrazovnim institucijama je takav da je čudo kako one uopšte opstaju jer se sve društvene frustracije direktno, izravno i svakodnevno preko sve većeg procenta "ambicioznih roditelja" a potom na fakultetima istih takvih i tako naviknutih studenata, prelamaju preko prosvjetnih radnika koji su sem u oblasti visokog obrazovanja jako slabo plaćeni. Ogromnom broju djece ocjene diktiraju roditelji, sve je veći broj one djece koja znaju da ne moraju pa zbog toga i neće uopšte da se trude ili što je još gore ometaju pa i drugima ne dozvoljavaju da rade...

Spisak nevolja je predugačak a uređivati i urediti samo neke segmente bez uređenja i transformacije i drugih, odnosno cjelokupnog društva, uzaludno je gubljenje vremena i trošenje energije. Svi mi imamo jako puno posla i obaveza oko toga počev od roditelja i porodice, preko prosvjetara do cijelog društva i ambijenta u njemu, koji nažalost, nije obećavajući.

User avatar
Naseef Mushroom
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Posts: 13695
Joined: 14 Oct 2020, 14:50
Has thanked: 3699 times
Been thanked: 3433 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Naseef Mushroom » 16 Jan 2024, 22:41

Ide junak do junaka, ide Bošnjak do Bošnjaka, Allahu se svom klanjaju i pjesmu pjevaju.
Živio Alija i bosanska armija, živjela, živjela Bosna.

User avatar
Veca
Uvijek slobodna!
Uvijek slobodna!
Posts: 29485
Joined: 08 Dec 2012, 19:16
Location: Sikirevci! ---- Dijasporo, od pomoći su potrebna samo finansijska sredstva!
Has thanked: 21207 times
Been thanked: 5737 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Veca » 16 Jan 2024, 23:06

izvol'te, uredjena drzava, ne znaju vise ni citati :kafa

https://deutsches-schulportal.de/bildun ... sa-studie/
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred svijeta ciji ciljevi nisu moji, cije mi radosti nista ne znace!


User avatar
Veca
Uvijek slobodna!
Uvijek slobodna!
Posts: 29485
Joined: 08 Dec 2012, 19:16
Location: Sikirevci! ---- Dijasporo, od pomoći su potrebna samo finansijska sredstva!
Has thanked: 21207 times
Been thanked: 5737 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Veca » 16 Jan 2024, 23:08

Međunarodna komparativna studija
PISA studija: Najvažniji rezultati i reakcije
U PISA 2022, 15-godišnjaci u Njemačkoj padaju na najniže vrijednosti u svim područjima kompetencija koje su ikada izmjerene u ovoj zemlji u sklopu PISA. Vještine koje su se testirale odnosile su se na matematiku kao glavno područje, te u čitanje i prirodne znanosti kao sekundarna područja. U matematici 30 posto mladih ne ispunjava minimalne zahtjeve, au čitanju 25 posto. U usporedbi s PISA istraživanjem iz 2018., pad vještina u matematici i čitanju odgovara prosječnom napretku u učenju cijele školske godine. U međunarodnoj usporedbi Njemačka je na prosjeku OECD-a i malo iznad njega u prirodnim znanostima.

Florentine Anders 5. prosinca 2023. Ažurirano 16. siječnja 2024
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred svijeta ciji ciljevi nisu moji, cije mi radosti nista ne znace!


User avatar
ElTriconi
Đulaga
Đulaga
Posts: 45755
Joined: 24 Mar 2019, 14:13
Mood:
Has thanked: 45302 times
Been thanked: 8098 times
Status: Online

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by ElTriconi » 16 Jan 2024, 23:36

Veca wrote: 16 Jan 2024, 23:08 Međunarodna komparativna studija
PISA studija: Najvažniji rezultati i reakcije
U PISA 2022, 15-godišnjaci u Njemačkoj padaju na najniže vrijednosti u svim područjima kompetencija koje su ikada izmjerene u ovoj zemlji u sklopu PISA. Vještine koje su se testirale odnosile su se na matematiku kao glavno područje, te u čitanje i prirodne znanosti kao sekundarna područja. U matematici 30 posto mladih ne ispunjava minimalne zahtjeve, au čitanju 25 posto. U usporedbi s PISA istraživanjem iz 2018., pad vještina u matematici i čitanju odgovara prosječnom napretku u učenju cijele školske godine. U međunarodnoj usporedbi Njemačka je na prosjeku OECD-a i malo iznad njega u prirodnim znanostima.

Florentine Anders 5. prosinca 2023. Ažurirano 16. siječnja 2024
Cuj ne znaju citat 🤔

Pola ih u vodoinstalatere, pola u elektricare 🤗😊
A jos kad bih na njezinom aman krilu zaspao
Da bog da se do vijeka ne probudio 🤗😊

User avatar
spacebound
Urednik foruma
Urednik foruma
Posts: 84895
Joined: 13 Nov 2015, 08:33
Location: u obecanoj zemlji
Has thanked: 9433 times
Been thanked: 15784 times
Status: Online

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by spacebound » 17 Jan 2024, 07:41

Naseef Mushroom wrote: 15 Jan 2024, 21:21
Nice wrote: 15 Jan 2024, 20:54 Treba mijenjati mnogo šta, a do tad generacije prolaze...
A u zadnjem dijelu posta si u pravu :valja
Ima razrednika smarača na roditeljskim, ima, ima...
Pa nekad pred svima čita svačije ocjene, joj kako mi je to naporno :grana
To sam uvijek mrzio kod nas. Ne znam je li tako u svim njemačkim školama ali za koje znam, tu svaki roditelj ulazi posebno i ima privatan razgovor sa razrednikom u vezi ocjena, dok se kod nas glasno čitaju ocjene pred drugim roditeljima.

Mada, možda griješim pa je i kod nas sad drugačije.
Vec sestu godinu idem ponovo u skolu i nikad za taj period na roditeljskim sastancima nije poimenicno spomenuto ni dijete koje je napravilo neki problem, niti bilo cije ocjene. Samo se na kraju polugodista procita koliko je djaka proslo kojom ocjenom i prosjek odjeljenja, ocjene vidi samo roditelj djaka, a danas imamo i elektronske dnevnike, pa nema potrebe ni na informacijama da nam razredne statjesine pokazuju dnevnike.
Svađanje s budalom je poput hrvanja u blatu sa svinjom. Nakon sat vremena skužiš da svinja uživa.

User avatar
Veca
Uvijek slobodna!
Uvijek slobodna!
Posts: 29485
Joined: 08 Dec 2012, 19:16
Location: Sikirevci! ---- Dijasporo, od pomoći su potrebna samo finansijska sredstva!
Has thanked: 21207 times
Been thanked: 5737 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Veca » 17 Jan 2024, 23:23

ElTriconi wrote: 16 Jan 2024, 23:36
Veca wrote: 16 Jan 2024, 23:08 Međunarodna komparativna studija
PISA studija: Najvažniji rezultati i reakcije
U PISA 2022, 15-godišnjaci u Njemačkoj padaju na najniže vrijednosti u svim područjima kompetencija koje su ikada izmjerene u ovoj zemlji u sklopu PISA. Vještine koje su se testirale odnosile su se na matematiku kao glavno područje, te u čitanje i prirodne znanosti kao sekundarna područja. U matematici 30 posto mladih ne ispunjava minimalne zahtjeve, au čitanju 25 posto. U usporedbi s PISA istraživanjem iz 2018., pad vještina u matematici i čitanju odgovara prosječnom napretku u učenju cijele školske godine. U međunarodnoj usporedbi Njemačka je na prosjeku OECD-a i malo iznad njega u prirodnim znanostima.

Florentine Anders 5. prosinca 2023. Ažurirano 16. siječnja 2024
Cuj ne znaju citat 🤔

Pola ih u vodoinstalatere, pola u elektricare 🤗😊


jest, kad bi htjeli :ha ...zato imaju vas :D.
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred svijeta ciji ciljevi nisu moji, cije mi radosti nista ne znace!


User avatar
ElTriconi
Đulaga
Đulaga
Posts: 45755
Joined: 24 Mar 2019, 14:13
Mood:
Has thanked: 45302 times
Been thanked: 8098 times
Status: Online

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by ElTriconi » 17 Jan 2024, 23:52

Veca wrote: 17 Jan 2024, 23:23
ElTriconi wrote: 16 Jan 2024, 23:36

Cuj ne znaju citat 🤔

Pola ih u vodoinstalatere, pola u elektricare 🤗😊


jest, kad bi htjeli :ha ...zato imaju vas :D.
Pa nije zar da budu na socijali? :kuku
A jos kad bih na njezinom aman krilu zaspao
Da bog da se do vijeka ne probudio 🤗😊

User avatar
Veca
Uvijek slobodna!
Uvijek slobodna!
Posts: 29485
Joined: 08 Dec 2012, 19:16
Location: Sikirevci! ---- Dijasporo, od pomoći su potrebna samo finansijska sredstva!
Has thanked: 21207 times
Been thanked: 5737 times
Status: Offline

Re: CAZIN: Od 531 učenika srednje škole, čak 169 njih sa nedovoljnom ocjenom

Post by Veca » 18 Jan 2024, 00:51

ElTriconi wrote: 17 Jan 2024, 23:52
Veca wrote: 17 Jan 2024, 23:23



jest, kad bi htjeli :ha ...zato imaju vas :D.
Pa nije zar da budu na socijali? :kuku


prije ce na socijalu, nego da rade te poslove :ha ...od mog starijeg sina, drug, vec godinama na socijali, Nijemac, boli njega kita, sta neko o njemu misli :kafa ...moji, bogumi, obojica uveliko rade! :kafa i finansiraju socijalni sistem :D. pa ja
Kako da ne budem stepski vuk, olinjali pustinjak usred svijeta ciji ciljevi nisu moji, cije mi radosti nista ne znace!


User avatar
Skin
Inventar foruma
Inventar foruma
Posts: 6818
Joined: 19 Sep 2019, 15:46
Has thanked: 2726 times
Been thanked: 3023 times
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Skin » 09 Jul 2024, 13:01

Otvoreno pismo djeci Kantona Sarajevo i cijele Bosne i Hercegovine

Uoči donošenja novog Zakona o osnovnom i srednjem odgoju i obrazovanju u Kantonu Sarajevo, koji ima zadatak da razvija "svijest o nacionalnoj pripadnosti" i da učenicima pruži "priliku za jačanje nacionalnog ponosa"


Draga djeco,

Nisam Denis Bećirović (ako ne znate tko je to, bolje za vas), ali mogu napisati otvoreno pismo.

Svatko od vas rođen je kao dobro i plemenito ljudsko biće, s jednakom vrijednosti i jednakim potrebama. Kako se dalje razvijate i što postajete, odlučuju oni (roditelji, rodbina, okolina, škola) koji vas nakon rođenja oblikuju, ugrađujući u vaše male glave ono što oni smatraju važnim. Nekada je to dobro, nekada nije.

Sve što vidite oko sebe dio je nekog sistema, na različite načine. Taj sistem donosi odluke i zakone, organizira i usmjerava društvo onako kako odgovara njegovim potrebama – kad kažem njegovim, ne mislim na društvo nego na sistem. Kaže se još da sistem ima ideologiju. Ako vam je ova riječ ideologija strana ili nepoznata, a priznajem da je teška, evo jednog objašnjenja kojeg je dao jedan pametni čovjek koji je živio prije 150 godina: to je iskrivljena i lažna svijest koja izražava interes vladajuće klase ili političke skupine.

Malo teška definicija, komplicirana za shvatiti, zar ne? Sve što je vrijedno je malo teško i komplicirano, pa hajmo se potruditi da je razumijemo. Ovako. Postoji klasa, skupina ljudi, koja vlada i klasa, skupina ljudi, nad kojom se vlada. Kada upalite televizor ili otvorite neki internetski portal i tamo vidite one dosadne likove u odijelima ili haljinama koji pričaju o obrani države, vjere i naroda, e to vam je klasa koja vlada. Kada vidite svoje roditelje da rade (kopaju zemlju, voze, čitaju, pišu, zidaju, stoje na kasi,... zavisno od toga što im je zanimanje), e to vam je klasa nad kojom se vlada.

Oni koji vladaju, oni su moćni i oni žele da tako ostane zauvijek. Zato oni kroz na primjer školu žele kod ljudi i kod djece razvijati lažnu svijest o stvarnosti i iskriviti misao o stvarnosti, kako bi se prikrilo u čijem interesu se sve to radi. Tako, kada vas ideološki obrade, vi slijedite laži sami od sebe, iz čistog srca, jer niste svjesni te lažnosti.

Vi mislite da je to što mislite prirodno i normalno, jer ne znate da su vam drugi tako nametnuli. Od prvih koraka vi ste izloženi tome. Već u vrtiću, ako već ne odmah kod kuće, govore vam o narodu, vjeri i državi, a kada krenete u školu to se samo još pojačava. U zemlji u kojoj živite, a koja se zove Bosna i Hercegovina, u zavisnosti od toga gdje ste se rodili sistem od vas od malih nogu pravi „nacionalno svjesne“ Srbe, Hrvate, Bošnjake, patriote, domoljube, i znate već sve te riječi, u vaše glave ugrađuje priče o ratovima koji su se vodili davno prije nego ste se vi rodili, sve to kako bi od vas napravio poslušnike koji će onoj klasi koja vlada služiti - i ako treba za nju se žrtvovati.

Ako živite u Kantonu Sarajevo, bacite oko na Nacrt zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, zakona koji bi uskoro mogao biti izglasan. Ako živite u nekom drugom dijelu Bosne i Hercegovine, pogledajte bilo što oko sebe i vidjet ćete isto. Taj zakon, kojim žele propisati što ćete i kako učiti u školi, ima Član 3. koji se zove Ciljevi i načela. Među ciljeve odgoja i obrazovanja stavljeno je i sljedeće:

- razvijati državotvornu svijest i patriotizam, svijest o nacionalnoj pripadnosti, očuvanju povijesno-kulturne, duhovne baštine i nacionalnog identiteta,

- upoznati učenike sa povijesnim činjenicama o zločinima i genocidu počinjenog u Bosni i Hercegovini,

a patriotizam se navodi i kao jedan od temelja odgoja i obrazovanja u školi.

Čuvajte se ovih ciljeva i načela. Najprije zato što su magloviti, a u magli se lako izgubi i iz magle vrebaju različite opasnosti. Magloviti su jer pojmovi kao što su „državotvorna svijest“, „patriotizam“, „nacionalni identitet“ i tako dalje nisu definirani, tj. nije rečeno što oni uopće znače. I stvarno je, što napisa jedan moj drug, upadljivo kako se kod ovih pripadnosti i identiteta u ciljevima koristi jednina, a ne množina. A u takvim situacijama uvijek na scenu stupaju oni koji u takve pojmove upisuju stvari koje su beskonačno daleko od „univerzalnih civilizacijskih vrijednosti“ koje se također spominju među ciljevima, onako kao ukras i cvjetić, na latinskom se cvjetić kaže floskula, valjda kako bi se lakše provukli pravi ciljevi.

Oni vas i vaše vršnjake iz drugih dijelova Bosne i Hercegovine – ili čak iz drugog dijela sela ili zgrade u kojoj živite – žele odijeliti jedne od drugih i ostaviti vas na neprijateljskim linijama razgraničenja koje su nacrtali vaši roditelji ili roditelji vaših roditelja. Vrlo kratko rečeno, pred opasnosti ste da i vi budete još jedna generacija koja je trajno osakaćena ratom i nacionalizmom, koja je uvjerena da pripada najnapaćenijem i najpravednijem narodu u povijesti čovječanstva, i na taj način onesposobljena za stvaranje boljeg i normalnijeg svijeta i zdravijeg životnog okruženja. To je najgore što vam se može napraviti i oni koji vam to rade vaši su najveći neprijatelji, pa ma kako da se lažno predstavljali.

Kažu vam isti ovi koji vladaju da „zastava i himna nemaju alternativu“. Ja vam želim reći nešto skroz drugo, nešto što je još davno rečeno i što je sva historija poslije toga višestruko potvrdila, a to je da „nacionalne zastave skrivaju svaku nepravdu, svaku nehumanost, svaku laž, svako nasilje, svaki zločin“. I da „kolektivna odgovornost društva ubija osjećaj pravednosti u pojedincu, i dovodi čovjeka do tačke nereagiranja na učinjenu nepravdu; do tačke kada mu se počinje činiti da je predanost interesima nacije hvalevrijedan čin.“ Razmislite o ovome kada vidite ljude koji mašu zastavama i propitajte ih što oni s time skrivaju.

Govore vam o nekakvome apstraktnome patriotizmu i ljubavi prema državi. Želio bih vam od ljudi koji su to davno lijepo opisali prenijeti nešto sasvim drugo. Svi mi imamo ljubav prema rodnom kraju u kojem smo odrasli i prema kraju u kojem živimo, to je utkano u nas na različite načine i prirodno je da je tako, da postoji taj osjećaj koji je iskren. Ali nacionalizam i patriotizam žele tu ljubav zamijeniti tzv. ljubavlju prema državi, a to je najčešće vrlo šuplja priča. U praksi klase nad kojom se vlada „ljubav prema državi“ nije ništa doli fetišističko obožavanje nekakvih simbola. S druge strane, u praksi klase koja vlada „ljubav prema državi“ samo je zgodan izvor dobre i lake zarade uz minimalan trud.

Sigurno ste već u školi učili o našim davnim precima koji su živjeli u klanovima i plemenima, ili o ljudima koji i dan danas diljem svijeta žive u plemenima. Učili ste o ljudima koji su obožavali nekakav kamen, vatru, kost ili životinju. Takve predmete koji imaju izvanredne moći primitivni narodi su nazivali fetišima. Možda ste čuli i za toteme. Vjerujem da ste u tom slučaju i vi i vaši nastavnici gledali na takve ljude i zajednice s visine, s idejom da smo mi od njih u svakom slučaju bolji i civiliziraniji. Ali stvari nisu tako jednostavne. Jedan pametni čovjek – možda ćete o njemu učiti, ako bude ostalo vremena od razvijanja nacionalne svijesti i pripadnosti i drugih ciljeva obrazovanja – koji je cijeloga života izučavao čovjeka i društva i njihove psihološke osobine, napisao je da je čovjek koji je bezgranično odan svojoj državi i za koga je zastava sveti predmet ništa drugo doli poklonik primitivne religije, pripadnik religije klana i obožavanja totema. Ne dajte da vas i u takvu religiju ubace.

Ako želite imati dobru budućnost i živjeti u zdravijem svijetu, nemojte učiti za ocjenu niti da zadovoljite vaše nastavnike i nastavnice. Morate biti bolji od vaših škola i puno bolji od onih kojima škole služe da od vas djece naprave vojnike.

Sve što želim svojoj djeci, želim i vama. Ne dajte da vas zavedu.

Franjo Šarčević

Tekst je objavljen na portalu Fokus.ba 18. 6. 2024

User avatar
ElTriconi
Đulaga
Đulaga
Posts: 45755
Joined: 24 Mar 2019, 14:13
Mood:
Has thanked: 45302 times
Been thanked: 8098 times
Status: Online

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by ElTriconi » 09 Jul 2024, 15:42

Stae problem, ne treba djeci vikat da su hrvati i srbi din dusmani? Treba i dan danas na silu gurat bratstvo i jedinstvo a i jedni i drugi odavno prave segregaciju prema svemu drukcijem.

Sta, bilo prije tries godina, sta ima veze. Nisu ustase napravile puno logora, nisu spalili puno sela. Davno je to bilo 🤔
A jos kad bih na njezinom aman krilu zaspao
Da bog da se do vijeka ne probudio 🤗😊

User avatar
Nice
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Posts: 18444
Joined: 03 Sep 2022, 12:16
Has thanked: 22012 times
Been thanked: 9422 times
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Nice » 09 Jul 2024, 20:28

Ne boj se Trici, sve je do sad dovoljno zadojeno i ovo gore upozorenje je samo poput kapi vodene pare... neće imati nikakav učinak... zato ne boj se, generacije i generacije su "sigurne"

User avatar
ironman
sirius
sirius
Posts: 39935
Joined: 25 Jan 2021, 19:36
Has thanked: 23067 times
Been thanked: 23630 times
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by ironman » 09 Jul 2024, 20:31

Prvi korak na nivou BiH.
Ukidanje vjeronauke u javnim skolama.
A umjesto nje dodatno matematiku i fiziku.
Naravno,nemoguca misija.
I tu prici dodje kraj.
dream of spring...

User avatar
Nice
Forum [Bot]
Forum [Bot]
Posts: 18444
Joined: 03 Sep 2022, 12:16
Has thanked: 22012 times
Been thanked: 9422 times
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Nice » 09 Jul 2024, 20:39

Ah, ti bi ukidao radna mjesta, ccccccc :oo

User avatar
Forumaš11
Na probnom
Na probnom
Posts: 28
Joined: 09 Jul 2024, 02:14
Mood:
Status: Offline

Re: Dešavanja u školama BiH

Post by Forumaš11 » 10 Jul 2024, 00:05

Ne kontam šta je sad ovaj novi zakon o obrazovanju u KS, je li to onaj neki princip za muslimanske države što su neki Britanci izmislili
Opasno me radi ovaj rum u čokoladi :zao

Post Reply

Return to “Kultura, umjetnost, edukacija, nauka”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests