Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Pozorište, slikarstvo, škola, fakultet, istraživanja, izumi.

Moderator: Krokodil Behko

User avatar
Katja
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
Posts: 2680
Joined: 23 Sep 2012, 17:56
Status: Offline

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by Katja »

'Ebo me svak ako dacina tu nije imala svoje prste...
User avatar
Krokodil Behko
Globalni moderator
Globalni moderator
Posts: 127330
Joined: 21 Apr 2010, 22:40
Location: nesto u čevljanovićima
Has thanked: 9681 times
Been thanked: 11423 times
Status: Online

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by Krokodil Behko »

Katja wrote:'Ebo me svak ako dacina tu nije imala svoje prste...
Da. Najnovija vegeterijanska taktika. :D

Što se teme tiče, pitam se zašto nisam iznenadjen :123
Kad će se već jednom desiti nešto loše a da budem iznenadjen?
online
User avatar
Katja
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
Posts: 2680
Joined: 23 Sep 2012, 17:56
Status: Offline

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by Katja »

Krokodil Behko wrote: Kad će se već jednom desiti nešto loše a da budem iznenadjen?
E sad mi te prosto žao... Da znam gdje živiš prišla bih ti s leđa i opalila te bocom po glavi.
Valjda bi se iznenadio...
dacina_curica
Status: Offline

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by dacina_curica »

Katja wrote:'Ebo me svak ako dacina tu nije imala svoje prste...
:pendrek :valja

Nisam ja, ja sam jos nepismenija od ovih. :grana
User avatar
Krokodil Behko
Globalni moderator
Globalni moderator
Posts: 127330
Joined: 21 Apr 2010, 22:40
Location: nesto u čevljanovićima
Has thanked: 9681 times
Been thanked: 11423 times
Status: Online

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by Krokodil Behko »

Katja wrote:
Krokodil Behko wrote: Kad će se već jednom desiti nešto loše a da budem iznenadjen?
E sad mi te prosto žao... Da znam gdje živiš prišla bih ti s leđa i opalila te bocom po glavi.
Valjda bi se iznenadio...
Ti bi me prijatno iznenadila a za bocu manje-više. Ni sjekira mi nije ništa mogla
kad sam kao klinjo slučajno zviznuo u istu kad sam se sapleo :D
online
User avatar
Zagorka
Žena, majka, forumašica
Žena, majka, forumašica
Posts: 34532
Joined: 05 Oct 2011, 11:33
Location: Pije kahvu s podzidom.
Has thanked: 424 times
Been thanked: 625 times
Status: Offline

Re: Nećete vjerovati šta se nalazi u slikovnicama za djecu u

Post by Zagorka »

Pa postoji li kod nas neka udruga roditelja koja bi lijepo,demokratski,lagano,ogulila kožu autoru?
Pa onda lijepo direktoru škole,nastavniku koji je to zadao djeci itd........sve redom,da se ko ne preskoči,paziti.....
:123
Gospode, gdje li pronalaze, ovoliku đubrad i mamlaze.
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?
Onoliko koliko želimo i ono što želimo. Sve što smo učili kao "moranje" zapravo nije ni naučeno.
User avatar
Rockefeller
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
Posts: 3670
Joined: 21 Apr 2013, 01:46
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Rockefeller »

IM_ex wrote: Ne moze neskolovan covjek glumiti skolovanog. Moze se truditi podcjenjujuci skolovane, sebe izdizuci tipa kao on je neki fraJer; no, tom pricom nije ni svjestan kolko se odaje da je nula, ustvari.
Mnogi ljudi zbog kojih danas tako moderno živimo zapravo nisu bili školovani, mnogi od njih nisu imali ni srednje škole, a nešto ih je i takvih koji nisu imali ni osnovne škole.

Ugladjenost, kultura izražavanja,... to su devijacije. A škole nas tome uče. Apsolutno stojim iza svojih riječi kada kažem da djeci trebaju vodići i podršku, a ne učitelji. Treba im neko ko će prenositi svoje iskustvo odrastanja. Što manje djecu iskrivimo biće pametnija kad odrastu, jer jedini sastojak pameti koji se ne mijenja ni kroz jednu definiciju ili oblik je znatiželja. Djeca je imaju najviše ali im je odrasli obično svirepo ubijaju.

I sav strah odrastanja bi nestao kada bi ljudi shvatili da djeci trebaju voditelji. Ne bi više mijenjali životnu okolinu i navike tako grubo i tako iznenada, rasli bi sa svojom znatiželjom podsticani voditeljem, a život i te djece i naš život bio bi mnogo bogatiji i ispunjeniji.

Ono akumuliranog znanja što učimo kroz eto petnest godina bi djeca mogla i trebala naučiti za 70% manje vremena. A nešto od toga treba i skratiti ili prilagoditi svakom pojedincu. Ne iskorištavamo 15 godina života dovoljno dobro i slažem se sa tim konstatacijama. U današnje vrijeme mnogim život počinje u 22. ili 23. godini. To je ona dob kada izadješ sa fakulteta i dodješ u novi svijet. Ludost. I mene su kao i vas gurali u nju.
Like Frankie said I did it my way!
__________________________________________________

Buddy, you're a young man, hard man
Shouting in the street, gonna take on the world someday
You got blood on your face, you big disgrace
Waving your banner all over the place

___________________________________________________
Think different
User avatar
Pasaga
Hadžija
Hadžija
Posts: 39920
Joined: 09 Dec 2012, 16:58
Location: NORDPOL
Has thanked: 3907 times
Been thanked: 2942 times
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Pasaga »

Lijepo si ovo srocio.
Nazalost odgoj djece je iz generacije u generaciju losiji,negativniji bolje receno.
Rezultate vidimo u crnim hronikama,zdravstvenim ustanovama.
Ono sto djeci nedostaje je ozbiljan pristup istim,sa prilagodjenim programima tom uzrastu.
Okolnosti su takve da vise nemamo tako visoko obrazovan i moralan kadar koji bi proizvodio sledece generacije pedagoga.Takvi su nestali,izumrli.
Obrazovanje i djeca,su stub jedne drzave,civilizacije,koja se na nasim prostorima iskorjenjuje
zarad bolesnih ideja i ciljeva.
Ne obracaj mi se:
Lavlje_srce

"Ne uzimaj hranu iz tanjira brata svojeg, jer će oslabiti, i ma koliko te volio, tako slab ti neće biti od pomoći, i ostaćeš sam".
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

Rockefeller wrote:Mnogi ljudi zbog kojih danas tako moderno živimo zapravo nisu bili školovani, mnogi od njih nisu imali ni srednje škole, a nešto ih je i takvih koji nisu imali ni osnovne škole.
Na koga se odnosi konkretno?
Ugladjenost, kultura izražavanja,... to su devijacije. A škole nas tome uče.
Ne razumem pa ako može dodatno pojašnjenje. Kakva uglađenost, kakva kultura izražavanja i zašto devijacije?
Apsolutno stojim iza svojih riječi kada kažem da djeci trebaju vodići i podršku, a ne učitelji. Treba im neko ko će prenositi svoje iskustvo odrastanja. Što manje djecu iskrivimo biće pametnija kad odrastu, jer jedini sastojak pameti koji se ne mijenja ni kroz jednu definiciju ili oblik je znatiželja. Djeca je imaju najviše ali im je odrasli obično svirepo ubijaju.
Oprosti, opet mi nije jasno, a naročito boldovani deo.
I sav strah odrastanja bi nestao kada bi ljudi shvatili da djeci trebaju voditelji. Ne bi više mijenjali životnu okolinu i navike tako grubo i tako iznenada, rasli bi sa svojom znatiželjom podsticani voditeljem, a život i te djece i naš život bio bi mnogo bogatiji i ispunjeniji.
U kom smislu voditelji? Zar to nisu roditelji?
Ono akumuliranog znanja što učimo kroz eto petnest godina bi djeca mogla i trebala naučiti za 70% manje vremena. A nešto od toga treba i skratiti ili prilagoditi svakom pojedincu. Ne iskorištavamo 15 godina života dovoljno dobro i slažem se sa tim konstatacijama. U današnje vrijeme mnogim život počinje u 22. ili 23. godini. To je ona dob kada izadješ sa fakulteta i dodješ u novi svijet. Ludost. I mene su kao i vas gurali u nju.
:cudi
User avatar
Rockefeller
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
Posts: 3670
Joined: 21 Apr 2013, 01:46
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Rockefeller »

Kornelija wrote:Na koga se odnosi konkretno?
Mnoge grčke i rimske genije, renesansne genije, genije SAD-a sa početka industrijalizacije i pojedine primjere nakon toga.
Kornelija wrote:Ne razumem pa ako može dodatno pojašnjenje. Kakva uglađenost, kakva kultura izražavanja i zašto devijacije?
U školi me uče da nije piso nego pisao, da jedem nožem i viljuškom, da se obraćam ljudima sa vi. To su devijacije društva. Mi smo to izmislili i to danas zovemo bontonom, al' u suštini nema nikakve praktične koristi. No, ne mislim da su devijacije prisutne samo kroz školsko odrastanje. Mi svoju prirodu promijenimo kroz hiljadu načina tokom odrastanja.

Oke bi bilo da mi nakon promijene imamo praktične koristi od toga ali nemamo i samim tim je promjena besmislena.
Kornelija wrote:Oprosti, opet mi nije jasno, a naročito boldovani deo.
Kada dijete uzme farbu i prošara zidove u kući obično dobije batine. Ti šareni zidovi mogu biti dječija impresija i iskustvo na jedan ili drugi način. Ako ga nakon toga samo kažnjavate onda će ono shvatiti da su to stvari izvan dozvoljenog okvira i s vremenom će prestati da to rade.

No, ona djeca koju roditelji zbog šarenih zidova barem ne brutalno kažnjavaju će shvatiti da u tim zidovima može biti nečeg duhovnog, da ti zidovi mogu biti empatični i možda će nekad jedno od njih postati i dobar moler koji će nam sa novim dizajnom zidova uljepšavati prostore i okolinu. To je začetak stvaranja slike svijeta. Ti dječiji zidovi, zbog kojih će biti kažnjeni ili (pokušano) razumljeni.

Nekim drugim riječima to bi trebalo značiti da se djeca trebaju podsticati da iskaču iz okvira i da budu drugačija.
Kornelija wrote:U kom smislu voditelji? Zar to nisu roditelji?
Djeca glavninu dana provode u školi. Roditelji, radnička klasa, su većinom na poslu minimalno osam sati glavnog dijela dana, a kada dodju kući su obično toliko umorni da im je vjerovatno jako teško makar djelomično nadoknaditi glavninu dana. Škola bi trebala biti ta koja će djeci biti oslonac kroz odrastanje.

Ako se malo zadubimo u historiju, možemo i vidjeti da je škola uzela obavezu od roditelja da poučava njihovu djecu. Poučavanje djece nije potpun tretman, djeca su nejaka bića, trebaju još mnogo toga.
Kornelija wrote: :cudi
Slažeš se i pitaš se "a šta ja tu mogu" ili je pitanje?
Ako je pitanje, to je neosporno tako. U 23. ili 24. godini ljudi postaju radnička klasa i opet grlom u jagode u potpuno novi sistem u kojem mnogo toga ne važi od onoga što je važilo prije. Sve same tragedije shvatanja društvenog poretka.
Like Frankie said I did it my way!
__________________________________________________

Buddy, you're a young man, hard man
Shouting in the street, gonna take on the world someday
You got blood on your face, you big disgrace
Waving your banner all over the place

___________________________________________________
Think different
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

Rockefeller wrote: Mnoge grčke i rimske genije, renesansne genije, genije SAD-a sa početka industrijalizacije i pojedine primjere nakon toga.
Ne mislim da je značajno osvrtati se u daleku prošolost iako se i danas mnoge nauke temelje na učenju grčkih, rimskih i ostalih genija.
U školi me uče da nije piso nego pisao, da jedem nožem i viljuškom, da se obraćam ljudima sa vi. To su devijacije društva. Mi smo to izmislili i to danas zovemo bontonom, al' u suštini nema nikakve praktične koristi. No, ne mislim da su devijacije prisutne samo kroz školsko odrastanje. Mi svoju prirodu promijenimo kroz hiljadu načina tokom odrastanja.

Oke bi bilo da mi nakon promijene imamo praktične koristi od toga ali nemamo i samim tim je promjena besmislena.
Prvi deo ne mogu prihvatiti jer se nešto ipak mora naučiti a da li će biti primera radi "piso" ili "pisao" potpuno je svejedno. Nešto mora egzistirati. Isto se odnosi na ostalo što spominješ i ne mislim da je to faktor koji je od uticaja na prisutne probleme.

Pričati o bontonu je suvoparno. Šta je sa etikom, estetikom, moralom? Kada se u okviru toga zadovolje elementarne stvari, bonton će postati rutina jednako kao i počešljati se pre izaska iz kuće.

Škola je učiteljica ali i dobar pedagog, tako bi moralo biti. Roditelji su ti koji će voditi i učiti decu svemu što ne piše u učilima i to od rođenja pa do odrastanja. Kod kuće detetu je najbolji udžbenik roditelj - kao primer.
Kada dijete uzme farbu i prošara zidove u kući obično dobije batine. Ti šareni zidovi mogu biti dječija impresija i iskustvo na jedan ili drugi način. Ako ga nakon toga samo kažnjavate onda će ono shvatiti da su to stvari izvan dozvoljenog okvira i s vremenom će prestati da to rade.

No, ona djeca koju roditelji zbog šarenih zidova barem ne brutalno kažnjavaju će shvatiti da u tim zidovima može biti nečeg duhovnog, da ti zidovi mogu biti empatični i možda će nekad jedno od njih postati i dobar moler koji će nam sa novim dizajnom zidova uljepšavati prostore i okolinu. To je začetak stvaranja slike svijeta. Ti dječiji zidovi, zbog kojih će biti kažnjeni ili (pokušano) razumljeni.

Nekim drugim riječima to bi trebalo značiti da se djeca trebaju podsticati da iskaču iz okvira i da budu drugačija.
Da, ima primera kada roditelji ne shvataju dečije potrebe uključujući i šaranje po zidovima. Dozvolićeš da je u poslednje vreme to ipak manji procenat roditelja. Do sada su i oni naučili da je vrlo jednostavno a veoma korisno detetu dopustiti da se izrazi na njemu potreban način, bilo po zidovima na koje će prethodno nalepiti hamer papir a potom, kada ga deca ukrase, od istog napraviti sliku i sve tako dokle god se to mališanima bude dopadalo.

Tada se od njih stvara budući slobodni čovek, mislilac, delatnik.
Djeca glavninu dana provode u školi. Roditelji, radnička klasa, su većinom na poslu minimalno osam sati glavnog dijela dana, a kada dodju kući su obično toliko umorni da im je vjerovatno jako teško makar djelomično nadoknaditi glavninu dana. Škola bi trebala biti ta koja će djeci biti oslonac kroz odrastanje.
Ovde je ključni problem. Ne može niko i nikada da zameni roditelje ne samo zbog toga što je roditeljska ljubav najveća, već zato što je atmosfera u kući nezamenljiva. Ceo taj spoj od najvećeg je uticaja za zdravo i ispravno vaspitanje dece i usađivanje osećanja sigurnosti, samouverenosti, zadovoljstva itd. itd.
Slažeš se i pitaš se "a šta ja tu mogu" ili je pitanje?
Bilo je nejasno.
Ako je pitanje, to je neosporno tako. U 23. ili 24. godini ljudi postaju radnička klasa i opet grlom u jagode u potpuno novi sistem u kojem mnogo toga ne važi od onoga što je važilo prije. Sve same tragedije shvatanja društvenog poretka.
Ako se postupa kako smo gore pisali, onda neće biti šokova, tragedija i nepripremljenosti koje navodiš.
User avatar
Rockefeller
Aktivni forumaš
Aktivni forumaš
Posts: 3670
Joined: 21 Apr 2013, 01:46
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Rockefeller »

Kornelija wrote:Ne mislim da je značajno osvrtati se u daleku prošolost iako se i danas mnoge nauke temelje na učenju grčkih, rimskih i ostalih genija.
Za razumijevanje svega je uvijek potrebno znati razvojni put svega. Mene je jedan moj nastavnik naučio Historia magistra vitae est. :D

Taj nastavnik je predavao historiju i jednostavno sam obožavao i njegov predmet i njegov način predavanja. Znaš kako nam je predavao? Crtao nam je po tabli raspored vojske na bojnim poljima velikih antičkih bitaka, volio je da crta i osvajanja pa nacrta jedan ružan oblik do njega drugi i onda pokušava dočarati takve stvari i još štošta je crt'o. To spominjem samo kao zanimljivost. :D
Like Frankie said I did it my way!
__________________________________________________

Buddy, you're a young man, hard man
Shouting in the street, gonna take on the world someday
You got blood on your face, you big disgrace
Waving your banner all over the place

___________________________________________________
Think different
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

U pravu si iako sam se fokusirala na aktuelne probleme.

Zanimljivo je da kod učenika koji je nezainteresovan za neki predmet može doći do potpunog preobražaja zahvaljujući učitelju. Slično iskustvo sam imala sa profesorom matematike u gimnaziji, predivnim sredovečnim gospodinom V.B., Rusom koji je uvek mirisao na Rusiju; harizmatičan, neodoljiv. Vrlo često je izgovarao misao koju ja sada ponavljam: "Matematika je so poezije, a poezija je so života." Govorio je da matematiku prvo moraš da zavoliš da bi je razumeo. Nu - bila je njegova česta uzrečica.

Divni profesore, iako vas više nema među nama, u meni živite sa svim svojim rečima, brojevima, mirisima...

Ovo spominjem iz pijeteta prema jednom velikom Učitelju. :)
User avatar
Bla
i dva polipa
i dva polipa
Posts: 75800
Joined: 30 Aug 2013, 14:21
Location: Rodna grudva
Mood:
Has thanked: 1 time
Been thanked: 40 times
Contact:
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Bla »

Najbolje se držati starih zabluda.

[ytube][/ytube]
ćućešćećemoćeteće samsijesmostesu
:back: :underage: :no_mobile_phones: :do_not_litter: :stew: :pizza: :smoking: :ok:
User avatar
laganini
Spamer
Spamer
Posts: 15651
Joined: 04 Jun 2013, 02:01
Been thanked: 1 time
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by laganini »

..uči nas logici a ko je bez logike ništa od njega...
..slobodan čovik kad tad bude baniran..
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

laganini wrote:..uči nas logici a ko je bez logike ništa od njega...
Nikakva škola ne naučiti čoveka da logički razmišlja. Logičko razmišljanje je urođeno kod prosečno inteligentnog čoveka.

Ono što se uči u školi samo su podsticajne lekcije.
User avatar
Krokodil Behko
Globalni moderator
Globalni moderator
Posts: 127330
Joined: 21 Apr 2010, 22:40
Location: nesto u čevljanovićima
Has thanked: 9681 times
Been thanked: 11423 times
Status: Online

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Krokodil Behko »

Kornelija wrote:
laganini wrote:..uči nas logici a ko je bez logike ništa od njega...
Nikakva škola ne naučiti čoveka da logički razmišlja. Logičko razmišljanje je urođeno kod prosečno inteligentnog čoveka.

Ono što se uči u školi samo su podsticajne lekcije.
Može li konkretno, šta si naučila u školi? Obično, kad se kaže škola, tu se podrazumijevaju osnovno i srednje obrazovanje. Dok to prođe, čovjek je većč punoljetan i koliko-toliko formiran i adaptiran unutar društva, zar ne?
Zaključak bi bio, u školi te socijaliziraju, nauče te redu ali i hijerarhiji. Usput te testiraju na razne nauke i umjetnosti a tvoj je zadatak da se što bolje snađeš u svemu tome. Akcenat je na ono snađeš. Razumijemo li se mi?
online
User avatar
Kornelija
Sitna buranija
Sitna buranija
Posts: 353
Joined: 24 Oct 2013, 12:17
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by Kornelija »

Krokodil Behko wrote: Može li konkretno, šta si naučila u školi? Obično, kad se kaže škola, tu se podrazumijevaju osnovno i srednje obrazovanje. Dok to prođe, čovjek je većč punoljetan i koliko-toliko formiran i adaptiran unutar društva, zar ne?
U školi sam naučila kako logički razmišljaju logističari, šta se postiže logičkim razmišljanjem, koju ulogu logika ima u našim životima i da ne nabrajam dalje, razumeš me.
Zaključak bi bio, u školi te socijaliziraju, nauče te redu ali i hijerarhiji. Usput te testiraju na razne nauke i umjetnosti a tvoj je zadatak da se što bolje snađeš u svemu tome. Akcenat je na ono snađeš. Razumijemo li se mi?
Razumemo se, rekla bih.

Ipak, neću se složiti da će nas u školi naučiti fundamentalnoj stvari za koju kažu da je inteligencija - "snađeš".

Dobro je kada čovek razmišlja da bi odgonetnuo zagonetku pa samim tim i koristi logiku kao nauku ali ne zato što su ga tome naučili već zato što je rođen da razmišlja.

E sada, što se nije svakom posrećilo, Bože moj. Taman da smo svi takvi, ovaj svet bi bio savršen i kao savršen vrlo brzo bi nestao.
User avatar
mrki62
Inventar foruma
Inventar foruma
Posts: 7492
Joined: 26 Mar 2010, 07:23
Status: Offline

Re: Koliko kroz školovanje uistinu naučimo?

Post by mrki62 »

Ja bih samo napomenuo da je problem sadašnjice, gdje se jako kose teorija i praksa.
Možeš ti u školi učiti koliko hoćeš al opet kad se zaposliš, onaj predpostavljeni ti dadne do znanja da ga ne zanima šta i kako su te učili i da ćeš raditi onako kako ti on kaže.
Najzaslužniji za slobodu naše zemlje su danas bez posla, gladni i žedni!
https://www.youtube.com/watch?v=vG8cSBpqHSM :pusi
Post Reply

Return to “Kultura, umjetnost, edukacija, nauka”