Ne edituj naknadno postove
Reforma obrazovanja
Moderator: Krokodil Behko
- Vanilla
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 18838
- Joined: 26 Dec 2018, 09:12
- Location: Home Sweet Home
- Mood:
- Has thanked: 5093 times
- Been thanked: 6609 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Onda ima smisla, prvobitno shvacena, umanjenica.
Ne edituj naknadno postove
Ne edituj naknadno postove
U turskom jeziku postoji jedna predivna riječ, sensizlik, koje nema ni u jednom drugom jeziku. Označava nedostajanje jedne konkretne osobe, odsutnost jednog čovjeka ili jedne žene. Stanje bez tebe. Ne samoća. Ne usamljenost. Nego jednostavno beztobost...
- Mutevelija
- Selonačelnik

- Posts: 91003
- Joined: 28 Nov 2015, 20:04
- Location: Plemićka
- Has thanked: 1656 times
- Been thanked: 3122 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Koja umanjenica
Posmatraču mog posta.
Jednaki smo mi skoro oba.
Ja sam juče bio takav
Ti ćeš sutra biti ovakav.




https://bosanski-forum.com/viewtopic.php?t=411&start=4820
Jednaki smo mi skoro oba.
Ja sam juče bio takav
Ti ćeš sutra biti ovakav.
https://bosanski-forum.com/viewtopic.php?t=411&start=4820
- Chloe
- Žena za sva vremena

- Posts: 102969
- Joined: 18 Dec 2015, 11:40
- Has thanked: 3405 times
- Been thanked: 3486 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Znaš da je to totalno pogrešno?Mutevelija wrote: 02 Apr 2019, 22:22 Nisam ja takav katil
Sve ga prepadam ako, ne budes sluso ic ces u skolu![]()
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Nisam uzimala u obzir te vanjske faktore, mobitele,TV i sl.ElTriconi wrote: 02 Apr 2019, 18:53Treba djeci zabranit kompjuter i mobitel il im dobrano ogranicit vrijeme provedeno na istima jer ne mozes ti ucit nakon dva sata kompjutera/mobitela da si ajnstajn jer te u kratko vrijeme izbaci iz takta, bombarduje te sa milijardu informacija, ha ja.Nice try wrote: 02 Apr 2019, 17:36 Dalje,prijasnje generacije su bile marljivije,ucitelji i nastavnici su bili stroziji i znalo se za red i rad.
Danas su mnogo popustljivi,dosta toga igra ulogu kod ocjenjivanja,a sto ne bi trebalo i tako.
Malo se gleda kakvo ce stvarno znanje djeca da ponesu.
Pišemo o ukidanju devetogodišnjeg školovanja, da li je to potrebno ili ne.
O samom učenju,načinima svakog pojedinca i utjecaju moderne tehnologije na to,to je druga tema.
"Nećemo ništa razumeti od hoda sveta ako budemo zamišljali da ljudi uvek postupaju pravedno..."
Balada o Bohoreti
Balada o Bohoreti
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Ne znam šta nama toliko fali?Mutevelija wrote: 02 Apr 2019, 18:58Ma nece ukinuti godinu ipak valja stampati knjige iz kojih se uci za ocjenu bravo.lejlamo wrote: 02 Apr 2019, 18:45
![]()
ne razumijem veličanje prethodnog sistema školovanja nad sadašnjim.
zaboga, prethodni sistem je podržavao biflanje naštrebanih činjenica koje su se kratkotrajno zadržavale u glavama upravo zbog neupotrebljivosti, današnji sistem je u osnovi isti, samo je ta još jedna godina uključena...
ako želimo promjenu treba ići na to da usvajanje znanja ide u dubinu, ne u širinu kao dosada...
na nama se odlično da vidjeti taj plićak.
ako će opet ukinuti tu godinu, a ništa bitnije ne mijenjati...nek' ne diraju.
I jednu godinu protratis nisi nista zaradio nikakve ocjene, bezveze
.
Toliko potcjenjivanje prijašnjeg sistema i isticanje da su generacije tada školovane bezvrijedne je pretjerano.
Jest se bubalo i učilo i što treba i što ne, ali nije valjda da nam je sve iz glave isparilo?
Mute,ja mislim isto da neće ukinuti,ali se ni promjene suštine ne naslućuju.
Kod nas su, kad se uvodilo devetogodišnje obrazovanje,pošto je škola na principu "dvije škole pod jednim krovom",roditelji jedne škole jeva dočekali, nadajući se nečemu boljem za svoju djecu.Dok su, roditelji druge škole održavali proteste i nisu željeli takav vid obrazovanja.
Međutim, prije par godina i njima je na neki način nametnuto devetogodišnje obrazovanje.
Ponavljam, treba nešto uraditi na tome ili je trebalo davno.Prvo razraditi plan i program i prilagoditi ga, a onda uvesti u škole.
Međutim, krenulo se "od krova" umjesto "od temelja".
"Nećemo ništa razumeti od hoda sveta ako budemo zamišljali da ljudi uvek postupaju pravedno..."
Balada o Bohoreti
Balada o Bohoreti
- Cvrle
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12685
- Joined: 14 Oct 2015, 15:08
- Mood:
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Eh ovako, da se malo i ja upetljam.
Sve to o cemu vi pisete, mislim da imate pogresnu predstavu. Nije u pitanju tezina gradiva, obimnost i te stvari. Dijete koje hoce uciti, ono ce nauciti sta god mu das u zadatak, a ako nece, dzaba ti na glavi da dubis. Tako sto se tice razlike gradiva iz osmogodisnje i gradiva u devetogodisnjoj skoli, nema apsolutno nikakve veze. U principu, oni uce sve isto sto se uvijek ucilo, samo malo razlozeno.
Dalje, o stucnosti danasnih prosvjetnika, ponasanju, pojavi... mislim da je stvarno neumjesno komentarisati, jer to su isto ljudi kao i svi drugi uposlenici javnih ustanova, s tim sto im ja cak dajem prednost u odnosu na sve ostale, jer ucestvuju u odgoju mog djeteta.
Obzirom da sam ucesnik jedne od tih pokrenutih inicijativa za vracanje osmogodisnjeg skolovanja, iz prve ruke mogu reci, da je prva greska uvodjenja devetogodisnjeg obrazovanja to oduzimanje godine djetinjstva. Tacnije receno, djeca uzrasta od 6 godina, nisu psihicki spremna na obavezu i zadatak koji im je stavljen pred malene nosice. Djeca u tom uzrastu ne razumiju sta je obaveza. Istina da njihovi maleni mozgovi upijaju nove stvari kao spuzve, npr. jezike uce dok kazes "piksla", nauciti pjesmicu sad pa sad... Ali ne znaju sta je obaveza. Ako nije raspolozeno za ucenje, nece nauciti i onda se javlja problem u negativnom ponasanju, koje se pretvara u naviku i odlazi sve u nedogled.
Ucitelji, nastavnici, profesori... nemaju apsolutno nista s tim, njima se samo servira gotov plan i program i oni se moraju pridrzavati toga, inace noga.
Razlika u kantonima ima, to je ocigledno.
Kod nas ima obavezno predskolsko obrazovanje koje traje od marta do kraja maja. Dakle 3 mjeseca, djeca svaki radni dan idu u obdaniste ili specijalizovane ustanove za predskolsko obrazovanje, po dva sata. Kaze da stekne naviku i da se pripremi.
Nista od toga dok se njima u njihovim glavicama ne desi klik.
Analizama i pracenjima koje se provode u skolama, primjeceno je da djeca tek u 3-cem razredu kliknu, odnosno shvataju sta znaci obaveza, ozbiljnije prilaze zadacama...
Iz tog razloga se trazi vracanje osmogodisnjeg skolovanja, sa istim gradivom, ali godinom manje.
Sve to o cemu vi pisete, mislim da imate pogresnu predstavu. Nije u pitanju tezina gradiva, obimnost i te stvari. Dijete koje hoce uciti, ono ce nauciti sta god mu das u zadatak, a ako nece, dzaba ti na glavi da dubis. Tako sto se tice razlike gradiva iz osmogodisnje i gradiva u devetogodisnjoj skoli, nema apsolutno nikakve veze. U principu, oni uce sve isto sto se uvijek ucilo, samo malo razlozeno.
Dalje, o stucnosti danasnih prosvjetnika, ponasanju, pojavi... mislim da je stvarno neumjesno komentarisati, jer to su isto ljudi kao i svi drugi uposlenici javnih ustanova, s tim sto im ja cak dajem prednost u odnosu na sve ostale, jer ucestvuju u odgoju mog djeteta.
Obzirom da sam ucesnik jedne od tih pokrenutih inicijativa za vracanje osmogodisnjeg skolovanja, iz prve ruke mogu reci, da je prva greska uvodjenja devetogodisnjeg obrazovanja to oduzimanje godine djetinjstva. Tacnije receno, djeca uzrasta od 6 godina, nisu psihicki spremna na obavezu i zadatak koji im je stavljen pred malene nosice. Djeca u tom uzrastu ne razumiju sta je obaveza. Istina da njihovi maleni mozgovi upijaju nove stvari kao spuzve, npr. jezike uce dok kazes "piksla", nauciti pjesmicu sad pa sad... Ali ne znaju sta je obaveza. Ako nije raspolozeno za ucenje, nece nauciti i onda se javlja problem u negativnom ponasanju, koje se pretvara u naviku i odlazi sve u nedogled.
Ucitelji, nastavnici, profesori... nemaju apsolutno nista s tim, njima se samo servira gotov plan i program i oni se moraju pridrzavati toga, inace noga.
Razlika u kantonima ima, to je ocigledno.
Kod nas ima obavezno predskolsko obrazovanje koje traje od marta do kraja maja. Dakle 3 mjeseca, djeca svaki radni dan idu u obdaniste ili specijalizovane ustanove za predskolsko obrazovanje, po dva sata. Kaze da stekne naviku i da se pripremi.
Nista od toga dok se njima u njihovim glavicama ne desi klik.
Analizama i pracenjima koje se provode u skolama, primjeceno je da djeca tek u 3-cem razredu kliknu, odnosno shvataju sta znaci obaveza, ozbiljnije prilaze zadacama...
Iz tog razloga se trazi vracanje osmogodisnjeg skolovanja, sa istim gradivom, ali godinom manje.
Poput nekog starog kopača zlata, moraš se pomiriti s time da trebaš iskopati mnogo pijeska iz kojeg ćeš poslije strpljivo isprati nekoliko sićušnih komadića zlata
- ina
- Mjesečarka

- Posts: 27903
- Joined: 20 Feb 2015, 22:36
- Location: izmedju neba i mora
- Has thanked: 5132 times
- Been thanked: 7178 times
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Ne kontam frku oko 9 razreda.
Predskolska tamo ima jako kratak zivot. Vecina djece nisu ni vidjela vrtica. Zasto im prvu godinu ne posvete manje opterecenije, uz igru.
Ja sam za opisne ocjene tokom pocetka i neke sredine.
Ovdje tako nekako i rade (bar u prvom razredu) iako imaju i brojne u knjizicama na kraju.
Za mame da se hvale.
Predskolska tamo ima jako kratak zivot. Vecina djece nisu ni vidjela vrtica. Zasto im prvu godinu ne posvete manje opterecenije, uz igru.
Ja sam za opisne ocjene tokom pocetka i neke sredine.
Ovdje tako nekako i rade (bar u prvom razredu) iako imaju i brojne u knjizicama na kraju.
Za mame da se hvale.
Svijest ima sidrište.
- Cvrle
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12685
- Joined: 14 Oct 2015, 15:08
- Mood:
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Ina, tako je i bilo zamisljeno, da prvi razred bude u stvari kao priprema za ozbiljne stvari. Kroz igru da se navikavaju na ucenje. Da se navikavaju jedni na druge. Medjutim, od toga nije bilo nista. Vec u prvom razredu, u drugoj hefti djeca dobiju zadace. Ima djece koja dodju u skolu a da ne znaju citati ni pisati, a oni im zadaju zadacu da napisu dvije recenice 
Poput nekog starog kopača zlata, moraš se pomiriti s time da trebaš iskopati mnogo pijeska iz kojeg ćeš poslije strpljivo isprati nekoliko sićušnih komadića zlata
- ina
- Mjesečarka

- Posts: 27903
- Joined: 20 Feb 2015, 22:36
- Location: izmedju neba i mora
- Has thanked: 5132 times
- Been thanked: 7178 times
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Svasta...
Da... Predskolska je kljuc.
Ne mjesec ili dva. Nego dvije ili tri godine za redom.
Tu se djeca pripreme uz igru i adekvatno za laksi skolski korak. Naravno uz kolaboraciju roditelja i kucnog odgoja.
Da... Predskolska je kljuc.
Ne mjesec ili dva. Nego dvije ili tri godine za redom.
Tu se djeca pripreme uz igru i adekvatno za laksi skolski korak. Naravno uz kolaboraciju roditelja i kucnog odgoja.
Svijest ima sidrište.
- Vanilla
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 18838
- Joined: 26 Dec 2018, 09:12
- Location: Home Sweet Home
- Mood:
- Has thanked: 5093 times
- Been thanked: 6609 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Cvrle wrote: 03 Apr 2019, 08:54
Analizama i pracenjima koje se provode u skolama, primjeceno je da djeca tek u 3-cem razredu kliknu, odnosno shvataju sta znaci obaveza, ozbiljnije prilaze zadacama...
U turskom jeziku postoji jedna predivna riječ, sensizlik, koje nema ni u jednom drugom jeziku. Označava nedostajanje jedne konkretne osobe, odsutnost jednog čovjeka ili jedne žene. Stanje bez tebe. Ne samoća. Ne usamljenost. Nego jednostavno beztobost...
- lejlamo
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12993
- Joined: 23 Feb 2018, 18:17
- Location: kamen i drača
- Mood:
- Been thanked: 2 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
problem uopšte nije u ranom polasku u neku od odgojno-obrazovnih ustanova nego u pristupu i prilagođenosti sadržaja. dječiji mozak se najbrže razvija od 2. do 5. godine, te je rana stimulacija vrlo važna. dakle, godine provedene u odgojno-obrazovnom procesu su najmanje bitne, sadržaj je presudan.
taj stav...djeca nisu spremna na obaveze, mali su, trebaju biti pošteđeni je pogrešan, ali ga razumijem upravo zbog pogrešnog pristupa u odgojno-obrazovnim ustanovama...učiti se treba kroz aktivnost blisku djeci, a to je igra, samo ne bilo kakva nego svrsishodna i pomno isplanirana u službi razvoja i kognitivnih i motoričkih sposobnosti podjednako. ključno je osposobiti djecu da razmišljaju, a ne da reprodukuju činjenice, to imaju na jedan klik i nonsens je štrebati i učiti napamet u 21. vijeku.
i, ako se želi pokrenuti već neka inicijativa i ideja, onda treba biti upravo ovo što sam navela, a ne puko ukidanje jedne godine, bez poente...glupost!
taj stav...djeca nisu spremna na obaveze, mali su, trebaju biti pošteđeni je pogrešan, ali ga razumijem upravo zbog pogrešnog pristupa u odgojno-obrazovnim ustanovama...učiti se treba kroz aktivnost blisku djeci, a to je igra, samo ne bilo kakva nego svrsishodna i pomno isplanirana u službi razvoja i kognitivnih i motoričkih sposobnosti podjednako. ključno je osposobiti djecu da razmišljaju, a ne da reprodukuju činjenice, to imaju na jedan klik i nonsens je štrebati i učiti napamet u 21. vijeku.
i, ako se želi pokrenuti već neka inicijativa i ideja, onda treba biti upravo ovo što sam navela, a ne puko ukidanje jedne godine, bez poente...glupost!
- ina
- Mjesečarka

- Posts: 27903
- Joined: 20 Feb 2015, 22:36
- Location: izmedju neba i mora
- Has thanked: 5132 times
- Been thanked: 7178 times
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Ostaje vam dakle da revidirate tu prvu godinu.
I jos stosta.
Slazem se da vracanje nazad nema smisla, bas zato sto djeca tamo (vecinom) skoknu iz kuce u skolske klupe.
I jos stosta.
Slazem se da vracanje nazad nema smisla, bas zato sto djeca tamo (vecinom) skoknu iz kuce u skolske klupe.
Svijest ima sidrište.
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Ja mislim, da je problem u tome, što su uveli devetljetku, i to je sve... Točno ispada, da je samo "ukradena" godina djetinjstva, pošto se nije donijelo i novu srž, nov način edukacije. Samo se, eto, postojeći program malo isprebacivao, razvukao na devet školskih godina, uz mnoge nelogičnosti.
To je ono, kad loše prepisujes i nedosljednost... Vlast uopće nije shvatila bit, tih devet godina.
Dalje..
Napredak, tehnološki, je neizbježan. Internet je savršen i uzasan ujedno. Zato je danas iznimno važno naučiti djecu kritički razmišljati, prepoznati dobru informaciju, još važnije prepoznati lošu...
Nabijati neka opća znanja kao ispred sto godina je besmisleno... Mozda vrijedi za križaljku i kad gledaš potjeru... Mada, šta te zanima vrlo ćeš lako i brzo naučiti... Gotovo sva su ti znanja na klik. Nekad si imao knjigu, biblioteku, a znamo, koliko se puta otišlo nakon završenog školovanja u istu...
Danas čak i mi, knjiga generacija, učimo svakodnevno... Pa i na forumu. Ja sam tu mnoga znanja, činjenice, misaone tokove, saznao, naučio, korigirao... I dalje ću.
Pa danas je više od pola programera i it stručnjaka samoukih...
Naravno to je samo jedan segment....
Zato postojeće treba korekcije, a ne, eto ne svidja nam se, ajmo na staro... A nemamo pojma što će onda biti...
Poput opozicionara, revolucionara... Koji znaju jedino da im se ne dopada postojeće... A nemaju blage veze, što bi, kad preuzmu vlast.
E... Pojeo sam sendvič, caos
To je ono, kad loše prepisujes i nedosljednost... Vlast uopće nije shvatila bit, tih devet godina.
Dalje..
Napredak, tehnološki, je neizbježan. Internet je savršen i uzasan ujedno. Zato je danas iznimno važno naučiti djecu kritički razmišljati, prepoznati dobru informaciju, još važnije prepoznati lošu...
Nabijati neka opća znanja kao ispred sto godina je besmisleno... Mozda vrijedi za križaljku i kad gledaš potjeru... Mada, šta te zanima vrlo ćeš lako i brzo naučiti... Gotovo sva su ti znanja na klik. Nekad si imao knjigu, biblioteku, a znamo, koliko se puta otišlo nakon završenog školovanja u istu...
Danas čak i mi, knjiga generacija, učimo svakodnevno... Pa i na forumu. Ja sam tu mnoga znanja, činjenice, misaone tokove, saznao, naučio, korigirao... I dalje ću.
Pa danas je više od pola programera i it stručnjaka samoukih...
Naravno to je samo jedan segment....
Zato postojeće treba korekcije, a ne, eto ne svidja nam se, ajmo na staro... A nemamo pojma što će onda biti...
Poput opozicionara, revolucionara... Koji znaju jedino da im se ne dopada postojeće... A nemaju blage veze, što bi, kad preuzmu vlast.
E... Pojeo sam sendvič, caos
Habibti, ya nour el - ain... 
- Bla
- i dva polipa

- Posts: 75800
- Joined: 30 Aug 2013, 14:21
- Location: Rodna grudva
- Mood:
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 40 times
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
oni su mali ali su veliki odnosno hoću reći nisu više mali ali su dosta veliki da ne budu mali
ćućešćećemoćeteće samsijesmostesu
:
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Mi smo smogovciBla wrote: 03 Apr 2019, 10:58 oni su mali ali su veliki odnosno hoću reći nisu više mali ali su dosta veliki da ne budu mali
Habibti, ya nour el - ain... 
- Cvrle
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12685
- Joined: 14 Oct 2015, 15:08
- Mood:
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Imam osjecaj da se nismo razumjele.lejlamo wrote: 03 Apr 2019, 10:24 problem uopšte nije u ranom polasku u neku od odgojno-obrazovnih ustanova nego u pristupu i prilagođenosti sadržaja. dječiji mozak se najbrže razvija od 2. do 5. godine, te je rana stimulacija vrlo važna. dakle, godine provedene u odgojno-obrazovnom procesu su najmanje bitne, sadržaj je presudan.
taj stav...djeca nisu spremna na obaveze, mali su, trebaju biti pošteđeni je pogrešan, ali ga razumijem upravo zbog pogrešnog pristupa u odgojno-obrazovnim ustanovama...učiti se treba kroz aktivnost blisku djeci, a to je igra, samo ne bilo kakva nego svrsishodna i pomno isplanirana u službi razvoja i kognitivnih i motoričkih sposobnosti podjednako. ključno je osposobiti djecu da razmišljaju, a ne da reprodukuju činjenice, to imaju na jedan klik i nonsens je štrebati i učiti napamet u 21. vijeku.
i, ako se želi pokrenuti već neka inicijativa i ideja, onda treba biti upravo ovo što sam navela, a ne puko ukidanje jedne godine, bez poente...glupost!
Vidi, djetetu od 6 godina (pa i mladjem), jedan mjesec dana svakodnevno pustas crtani na engleskom, njemackom, hutu-butu jeziku, za mjesec dana djete ce razumjeti engleski jezik i znat ce se sporazumjeti.
Istom tom djetetu od 6 godina, danas zadaj zadacu 3 recenice na bosanskom jeziku i reci mu da MORA uraditi... 95% vrsnjaka nece zapamtiti da imaju zadacu, a ne kamo li istu uraditi. Njih interesuje igra. Zele da se igraju vani, s vozicima, lutkicama, klincima palcima.
Onaj ko hoce da forsira dijete od 6 godina da ga nauci pisati citati racunati... to moze uraditi i kod kuce. Ja sam sve to pocela sa 4 godine.
Poenta je da su djeca i fizicki i psihicki mali za SKOLSKU OBAVEZU. Niko ne spori da mogu uciti, sporna je OBAVEZA.
Poput nekog starog kopača zlata, moraš se pomiriti s time da trebaš iskopati mnogo pijeska iz kojeg ćeš poslije strpljivo isprati nekoliko sićušnih komadića zlata
- ina
- Mjesečarka

- Posts: 27903
- Joined: 20 Feb 2015, 22:36
- Location: izmedju neba i mora
- Has thanked: 5132 times
- Been thanked: 7178 times
- Contact:
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Zar im zadacu ne daju pismenim putem? Sta znam u svesku, dnevnik ili virtualni ako papirni ne ide vise.
Cvrle, na pravi nacin za njihovu doba (ako se pronadje izmedju skole i roditelja) shvate i obavezu.
Dug je to cilim...
Cvrle, na pravi nacin za njihovu doba (ako se pronadje izmedju skole i roditelja) shvate i obavezu.
Dug je to cilim...
Svijest ima sidrište.
- ElTriconi
- Đulaga

- Posts: 48184
- Joined: 24 Mar 2019, 14:13
- Mood:
- Has thanked: 52302 times
- Been thanked: 9290 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Cuj djeca za mjesec dana naucit jezik da se sporazumiju
Nesto mi to suhveli pravo.
Nesto mi to suhveli pravo.
A jos kad bih na njezinom aman krilu zaspao
Da bog da se do vijeka ne probudio

Da bog da se do vijeka ne probudio
- lejlamo
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12993
- Joined: 23 Feb 2018, 18:17
- Location: kamen i drača
- Mood:
- Been thanked: 2 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Cvrle wrote: 03 Apr 2019, 11:22
Imam osjecaj da se nismo razumjele.
Poenta je da su djeca i fizicki i psihicki mali za SKOLSKU OBAVEZU. Niko ne spori da mogu uciti, sporna je OBAVEZA.
ja tebe jesam.
nisu mali, nije sporna obaveza nego pristup učenju i sadržaj.
- Cvrle
- Forum [Bot]
![Forum [Bot] Forum [Bot]](./images/ranks/s.png)
- Posts: 12685
- Joined: 14 Oct 2015, 15:08
- Mood:
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
- Status: Offline
Re: Sve češće inicijative za vraćanje osmogodišnjeg osnovnog obrazovanja u FBiH
Kao sto rekosmo razlicito je sve od kantona do kantona. Ma od skole do skole. Kod nas imaju dvije osnovne skole, a skroz drugacije rade jedna od druge.
Ina, znam da je to sve na dugu stapu, ali za dobrobit djece trazimo ono najbolje rjesenje.
Lejla, izvini ali ne kontam zasto je pristup ucenju i sadrzaju sporan? Dvoje djece trenutno su mi u osnovnoj skoli, znam sve sta rade i kakav je sadrzaj. Nista novo ne uce od onoga sto sam ja ucila prije xx godina. Malo nesto razlozeno na vise dijelova, nesto malo prosireno, nesto malo uskladjeno s vremenom, ali u principu sve je isto. Na isti nacin pristupam i ja prema njima kao sto je pristupala moja mama prema meni, kad zavrse zadacu ja pregledam i kazem jel ok il nije, ako nije ok - ide ispravka ali da sami skontaju gdje su pogrijesili (naravno malo natuknem). Ja nisam od onih koji rade zadace svojoj djeci i koji uce lekcije u ime njih da im olaksaju. Ja sam svoje naucila davno.
Eh, s druge strane, pojavljuje se tumacenje ove tvoje recenice, pristup ucenju, od strane pojedinih roditelja. Oni smatraju da prosvjetari prebacuju lopticu pa roditelji moraju s djecom da uce. U skoli se samo kao kontrolise sta su kod kuce naucili, a roditelji da kod kuce sjede i da pomazu djeci da shvate gradivo.
Iskreno, kao sto vec napisah, ja licno nisam takva, pustam djecu da sama mozgaju. Ali kad sagledas sve i kad vidis koliko djeca imaju zadace, covjek se zapita pa stvarno sta onda rade u skoli?!
Ina, znam da je to sve na dugu stapu, ali za dobrobit djece trazimo ono najbolje rjesenje.
Lejla, izvini ali ne kontam zasto je pristup ucenju i sadrzaju sporan? Dvoje djece trenutno su mi u osnovnoj skoli, znam sve sta rade i kakav je sadrzaj. Nista novo ne uce od onoga sto sam ja ucila prije xx godina. Malo nesto razlozeno na vise dijelova, nesto malo prosireno, nesto malo uskladjeno s vremenom, ali u principu sve je isto. Na isti nacin pristupam i ja prema njima kao sto je pristupala moja mama prema meni, kad zavrse zadacu ja pregledam i kazem jel ok il nije, ako nije ok - ide ispravka ali da sami skontaju gdje su pogrijesili (naravno malo natuknem). Ja nisam od onih koji rade zadace svojoj djeci i koji uce lekcije u ime njih da im olaksaju. Ja sam svoje naucila davno.
Eh, s druge strane, pojavljuje se tumacenje ove tvoje recenice, pristup ucenju, od strane pojedinih roditelja. Oni smatraju da prosvjetari prebacuju lopticu pa roditelji moraju s djecom da uce. U skoli se samo kao kontrolise sta su kod kuce naucili, a roditelji da kod kuce sjede i da pomazu djeci da shvate gradivo.
Iskreno, kao sto vec napisah, ja licno nisam takva, pustam djecu da sama mozgaju. Ali kad sagledas sve i kad vidis koliko djeca imaju zadace, covjek se zapita pa stvarno sta onda rade u skoli?!
Poput nekog starog kopača zlata, moraš se pomiriti s time da trebaš iskopati mnogo pijeska iz kojeg ćeš poslije strpljivo isprati nekoliko sićušnih komadića zlata
